Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 3741 ggr
[amysmatte]
0

Hemmaträning

Ge era tips på hemmaträning. Jag har inga hantlar eller andra redskap men tipsa om olika övningar man kan göra för att förbränna och bygga lite muskler :) Man kan väl bygga muskler utan handlar och redskap? 

Jag är nybörjare på allt som har med träning o göra haha och gym är inget alternativ för mig nu :/

[Majbot]
0

Du kan inte bygga muskler utan vikter (eftersom kroppen kommer inte bygga muskler om den inte behöver lyfta mer än vad du själv väger),  och här finns massa med hemmatränings videor: http://www.youtube.com/results?search_query=home+training

[Amadina]
2

#1 Men det kan väl inte stämma? Jag förstår ju att man bara kan bygga muskler till en viss gräns utan att lägga till vikter, men nog måste man väl kunna bygga lite muskler utan att lägga till extra vikt? Det där lät väldigt märkligt, tycker jag. :o

Fridaaaa
1

#1 Man kan bygga muskler utan vikter. 
Men sedan beror det på vilka muskler man vill träna upp och hur man vill träna och mycket annat 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Juicy
0

Får man fråga varför gym inte är ett alternativ?

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

[amysmatte]
0

#4 Har inte råd med det för tillfället :/ Väldigt mycket utgifter nu under sommaren tyvärr. Annars hade jag gärna börjat på gym :)

[Majbot]
0

#2, #3, man kan bygga styrka hemma men inte muskler. Inte utan redskap. Man kan helt klart bli deffad, men det är ju en annan sak :) 

Kroppen bygger muskler när;

1. Det finns ett överskott av energi i kosten

2. När kroppen lyfter mer än den klarar av

Därmed ökar man vikter ständigt när man tränar på gym = kroppen måste förbereda sig på att orka lyfta det du lyfte sist, dvs att kroppen bygger muskler. 

Med tiden som man tränar hemma så tappar man vikt = kroppsviktsövningar bli lättare och kroppen behöver inte lyfta mer än sista träningspasset. You get what I mean?

[amysmatte]
0