Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 11471 ggr
Bazoka
4

Smala lår?

Hej! 

Jag är ute efter smala ben/lår nu till sommaren. Jag har hört att Squats är MYCKET bra!  Men..Bränner det verkligen bort fett? Alltså, jag vill att de ska bli smalare, inte bara fastare. Alltså, få ner fettet från benen (speciellt låren då). Vet ni några bra övningar?  Och kan någon berätta för mig hur en Squat påverkar benen? Gör de bara benen fastare, och att man får en finare rumpa?

Tacksam för svar!

Zureel
6

Man kan inte punktbränna fett så även om det är benövningar du gör kanske det är fettet på armarna som minskar men benen blir ju fastare och då framstår de som smalare.

[amysmatte]
2

Som ovanstående sa så kan man inte punktförbränna fett.

fia-mia
0

Instämmer med de andra men kan tillägga att squats är bra förbränning då det tränar stora muskelgrupper vilket kräver mycket energi. Men bäst resultat för man om man kombinerar det med annan träning också.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

RobinEH
0

Negativ energibalans och gener i favör till ditt mål är vad du behöver.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Bazoka
0

Vad menas med att  "punktförbränna"?

RobinEH
0

Använda lagrat fett från specifik placering i kroppen.

Bazoka
0

Jaha, kollade upp det själv! xd

Men om vi tar helt Fettförbränning då? Alltså hela kroppen, är det typ löpning som är bra då? + Alltså övningar om squats, jumping jacks, lunges, osv..?

RobinEH
0

All träning som förbrukar energi ökar fettoxidationen. Löpning förbrukar mycket energi under en relativt kort period så det är absolut en bra aktivitet.

Helkroppsövningar så som Squats aktiverar större muskelgrupper och förbrukar därmed mer energi än övningar som aktiverar mindre muskelgrupper.

Pauliine
0

Låren är en del av det sista på oss tjejer som kroppen förbränner fett ifrån.. Så för att få bort det fettet handlar det om otroligt mkt träning vid sidan av en rätt hård kostförhållning. Du måste alltså få bort det mesta av fettet över hela kroppen innan fettet från låren tas. Önskar verkligen jag kunde ge en super motivation nu men det är viktigt för oss super optimister att vara realistiska ibland.. Större muskler kräver mer energi och det leder till en ökad Fettförbränning, så försök kombinera styrketräning med några joggningturer (OBS aldrig kondition i direkt anslutning efter styrkepass) och en bra kostförhållning. Vill du att det ska gå fort får du testa med någon diet, tex lchf (som inte funkar för mig men för många andra). Detta är inget man kan åstadkomma på en vecka eller två tyvärr, utan en hel livsstil som måste förändras och ett mål som är ganska långsiktigt.

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

Bazoka
0

Åh, okej!

Tack så hemskt mycket för svaren!