Träning iFokus

Träning

Etikett: kost
Läst 706 ggr
Zureel
0

Tips på frukost innan joggning

Behöver lite hjälp med att komma på nåt lämpligt att äta innan jag joggar på morgonen. Är inte en frukostmänniska så att vänja mig vid att äta frukost varje dag var ett stort steg för mig.

Känner mig osäker på vad som skulle få en att prestera bäst på en tidig joggingrunda det får ju inte vara för stort då blir det säkert tyngre att träna.

Så alla tips eller idéer uppskattas.

Juicy
0

Havregrynsgröt skulle jag säga. Works like a charm.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Zureel
0

Jo havregrynsgröt är gott men gillar inte den mikrade varianten och känns lite bökigt och stå och koka samt diska kastrullen vid 5 på morgonen.

OaakTree
0

Koka ägg dagen innan och ha i kylen? Kan inte bli smidigare :)

Zureel
1

#3 jo det är enkelt och bra men jag undrar om kroppen kan tillgodo göra sig ägg tillräckligt fort för att få energi att prestera bättre under joggingen.

#4 Fil med musli var det jag åt i morse så det fungerar att få i sig och jag letar alltid efter en bättre musli så ska kolla upp den du tipsade om.

Juicy
0

#2 Jag kör AXA Great, bara att koka upp vatten i vattenkokaren och hälla över gröten, vänta en minut och ät.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

slarvigt
0

#6 Smart! 👍

Zureel
0

#6 Får ta och kolla upp den också jag gillar havregrynsgröt så om det räcker med vattenkokare låter det toppen.

RobinEH
0

Vore det inte lättare om du inte hade vant dig vid att äta frukost? Är det jobbigt att äta frukost så ät inte frukost.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Zureel
0

#9 Jag har redan kommit till den punkten då jag vill ha frukost varje dag men jag kommer aldrig bli en sån person som äter mycket frukost, frukost för mig brukar bli max 250 kcal alltså rätt litet. Tidigare har jag ätit frukost efter jogging men tänkte att med rätt frukost innan kanske jag kan prestera bättre.

Zureel
1

Jag testade vattenkokar tricket på vanliga havregryn det blev helt ok mycket bättre än micro  enligt mina smaklökar 🙂