Få resultat snabbt
Jag blir så jäkla omotiverad till träning om jag inte får snabba resultat. Än så länge har jag inte sett någon märkbar skillnad på min kropp, förutom att jag har förbättrat min kondition nåt grymt. Men det räcker ju inte, jag vill ha snyggare kropp 🤐
Hur kan man träna för att få snyggare kropp snabbt? Är det endast styrketräning på gym som gäller? Hittills har jag inte haft tillgång till gym, men har förmodligen det nu, så har bara kunnat göra hemma-styrketräning. Typ plankan och sådant. Känns inte som att det ger särskilt mycket resultat faktiskt.
Är ute och springer dagligen, allt från 3-9km ungefär. Borde jag satsa på intensiv intervallöpning istället för att jogga i vad som känns som en evighet? Vilken sorts löpning ger snabbast resultat?
Hur är det med proteinpulver? Jag är vegan, men har hittat några sorter som är helt veganska och som jag tänkte beställa hem om det hade hjälpt mig att få snabbare resultat. Kanske borde ändra något i min kost för övrigt också? Äter väldigt mycket kolhydrater känner jag.
Jättetacksam för svar!
Jag är inget proffs, men jag skulle säga gymträning med lite tyngre vikter, och intervall-löpning. Ät inte för lite!
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
#1 Tack för svar!
Då fortsätter jag med intervallöpningen och påbörjar gym 🙂
____
Någon som vet hur lång tid det tar innan man ser resultat förresten?
1. Våga äta
2. Våga lyfta(Syftar då på tex tjejer som nötar med 1-7 kg hantlar och aldrig tar sig ifrån de lättare hantlarna)
3. Våga utmana dig själv, även om kroppen skriker 'neeeej' 1000 gånger om.
#3 Tack för svar🙂
Haha dedär med att utmana mig själv är nog min svaghet. Slutar gärna när kroppen tar emot, ska jobba emot det ordentligt numera.
#4 När du lär dig att tycka om mjölkysyran så är allt möjligt ;) Kör hårt! :D
#5 Haha jag antar det, behöver massa motivation också bara 😃 Vilket jag inte har, och verkligen inte kommer få utan att se resultat inom den närmsta tiden heller🤐
Tack! 🙂
Det som har hjälpt mig är att skriva ner vad jag tränat varje dag (inte vardagsmotionen) och att sedan hålla i minnet en tumregel jag läste någonstans: Det tar 4 veckor för dig att se resultat, 8 veckor för dina närmaste och 12 veckor för resten av världen. Ge det 12 veckor. :)
Plankan kanske du inte får så mycket synliga resultat på, speciellt om du har lite fett runt magen, men det är fortfarande viktigt att stärka bålen för att orka göra andra övningar och för att jogga med bra hållning etc. Det finns ju olika varianter av plankor du kan prova också: sidoplankan, den där du sitter på huk och sedan kryper fram med armarna tills de har kommit så långt fram som du orkar och sedan tillbaka, den där du står med benen nära en vägg och sedan "klättrar" upp för väggen ett ben i taget och sedan ner igen och så den där du bara rör benen ett i taget åt sidan och sedan tillbaka igen.
… plus en massa andra hemmaövningar såklart. Sök på youtube och du kommer hitta massvis. Ett tips för effektiv hemmaträning kan vara att skriva ner några övningar, ladda ner en tabatatimer och sedan köra 2-4 övningar per tabata.
#6 gymmet är mycket mer motiverande än att träna hemma, så har det varit för mig :)
HAHAHAHAHAHA…..