Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 1225 ggr
anniejohanzzon
0

Jag behöver motivation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har riktigt dålig motivation, jag vet inte riktigt vad jag ska göra… Jag vill hålla på med träning, jag vill må bra och bli piggare för jag vet att jag blir det när jag tränar.
Jag tränar i perioder och det går riktigt bra och sen bara tappar jag allt och tränar inte på flera veckor och jag har inte en aning om varför det blir så.
Jag har mål. Målen är att jag ska känna mig bekväm med min kropp, att känna sig pigg och på gott humör och att få känna att man utvecklas och presterar.
Just nu uppnår jag inget av dom. Jag hatar min kropp, kommer ingenstans eftersom att jag inte har någon motivation…
Snälla hjälp mig, har ni några bra tips på att få upp motivationen?

Här är en liten bild på hur jag ser ut nu…Min lilla Mikko fick vara med på bilden också.
Här ser ni vart jag ligger nu. Jag vill inte bygga några riktigt synligare muskler om man tittar på utseendet. Jag vill bara bli lite fastare om man säger så :)

[Majbot]
2

När det kommer till motivation så fundera ut varför du vill träna, varför du vill förändra dig, sätt upp ett mål och de dagar du känner att du bara vill ge upp så tänk på det målet och även om du inte kommer nå det om en dag eller en vecka, så kommer är du iallafall ett steg närmre till att nå det målet om du inte ger upp :)

För att få en fastare kropp så är det styrketräning som gäller, tung styrketräning. Du kommer inte bli maskulin eller jättebiff, du kommer bara bli tonad och fastare.

anniejohanzzon
0

Tack :) Styrketräning är inget jag har funderat på innan men det är fler och fler som säger att det är det bästa då de har hört vart jag vill komma med min träning. Tack för svaret, jag tror att jag har börjat komma igång lite smått nu, det känns roligt och varje dag så skriver jag upp vad jag har gjort för att kunna se en senare översikt på min träning :)

Pauliine
2

#2 Håller helt med Majbot med motivationen, å kör LÄTT styrketräning, de bästa som finns 😃 skriv gärna hur det går för dig :) Lycka till!

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

anniejohanzzon
0

Tack för tipsen, Jo jag ska uppdatera med framsteg om kanske två veckor :)
Igår sprang jag en runda, simmade och körde lite övningar för lår och rumpa. Kändes himla bra efteråt även om jag har lite träningsverk i låren nu idag men det är härligt! :)