Hjälp med träningsschema
Hej ny här brukar göra någon form av motion varje dag allra minst en halvtimmes promenad men känner att jag inte kommer vidare tror det beror på brist på plan med träningen.
Så lite hjälp med hur jag ska fördelade träningsformar jag vill syssla med vad som kan ligga på samma dag som vad och så vidare samt kanske lite tips på övningar vore toppen.
Det jag vill ha med är
Motionscykel
Tränings rockring 3 pass i veckan
C25K programmet jag startade idag
Styrketräning hemma med kroppsvikt och nybörjar hantlar har 0,5kg, 1kg och 2kg.
Promenera är något som jag gör efter tid och lust så det behöver inte vara med i schemat.
Du har inte funderat på gym? Du kommer inte direkt få någon styrka på 0.5 till 2 kg hantlar :o
Gym är inte riktigt aktuellt det ligger över 3 mil bort och måste åka buss dit i såfall skulle ta alldeles för mycket tid vet att vikterna inte är mycket men tänkte att de kunde vara bra till när jag lär mig tekniken på några övningar och de är bara lånade så jag tänkte när jag lärt mig lite övningar och känner att jag har lite bättre koll kan jag gå och köpa bättre hantlar.
Sålänge du varierar och inte alltid kör samma övningar, samma pass osv så kommer det gå bra :)
Min fundering
Måndag: Jogga och rockring
Tisdag: Enkel hemma styrketräning
Onsdag: Jogga och Rockring
Torsdag: Enkel hemma styrketräning
Fredag: Jogga och rockring
Lite osäker var jag kan passa in motionscykeln bäst vill ha minst 2 pass i veckan på den och om jag ska lägga in ett tredje styrkepass på Lördagen på söndagen vill jag inte planera in nån träning förutom min promenad med vänner som är 30-60 min beroende på hur folk känner sig.