Träning för danare
Hej..
Jag har dansat bugg ett tag och älskar det verkligen. Men jag märker att mina ben tar en del stryk på träningarna o när jag är ute och dansar, speciellt framsida av vaderna. Är det någon träning som är bra för just dansare för att få upp styrka och smidighet i kroppen?? Tack för svar
Kan de va benhinnorna du har ont i kanske? Om man fått inflammation i dem ska man bara ta de lugnt ett tag! Annars är både squats och utfall bra övningar för att stärka benen! Lycka till!
Tack för ditt svar..
Ja, det är benhinnorna som gör ont. Det är oftast då jag har fortsatt när dom smärtar.. Det ger en förklaring varför mina ben strejkar som dom gör.
Verkligen! Jag själv som joggar mkt i terräng, får ibland ont i benhinnorna.. Kan ej jogga på en vecka. Pratade med en som jobbar på gymmet jag gymmar på, han sa att jag skulle ta mig iakt, sliter man för mycket på dem kan de sluta med att man inte går alls på ett tag ^^ Men jag brukar ta lite Linnex på om jag har ont. Sen är de viktigt att stretcha vaden när du tränat/ dansat :)