Träning iFokus

Träning

Etikettstyrketräning
Läst 3123 ggr
OaakTree
1

Styrketräningsmål!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ser så många inlägg där tjejer skriver "jag vill inte ha några muskler, bara gå ner i vikt" eller "kanske bara bli lite fastare". Men jag förstår ej.. För muskler på kvinnor är ju hur snyggt som helst! (Enligt mig) Alla tycker olika självklart, men nu vill jag framföra min åsikt! Ser inte många trådar som handlar om styrketräning i överkroppen när det gäller kvinnor. Jag själv har ett mål att få snygga synliga muskler över armar och axlar :D Finns det fler därute som tycker som jag? Jag vill kunna hoppa ner till golvet och göra 10 armhävningar! Jag vill kunna göra minst en dips med min egen vikt som tyngd! Jag vill kunna göra chins med min egen vikt. Fatta känslan! Att känna sig stark och allt man klarar! Just nu är jag inte sådär jättestark riktigt kanske… Men jag kämpar på! Självklart vill jag ha tonad snygg kropp som alla andra och bli av med extrafettet på magen. Men mitt stora mål ligger i styrkan! Snygga armar och att klara av mina mål som jag satt! Än så länge noll dips och noll chins :/ sedan ligger jag på 3 armhävningar på raken… Övar även upp bålstabiliteten med, men har dålig fantasi när det gäller övningar där. Några tips? Förutom plankan :-) Har genom hela mitt liv haft små "spagetti armar" och inte orkat lyfta mycket alls, men nu är det stopp! Ska upp i dem där 10 armhävningarna!!

[Liinda]
0

Håller helt med dig! Muskler på kvinnor är verkligen snyggt! 

Förstår inte heller varför tjejer är så rädda för att få muskler. Det visar ju bara på en stark och frisk kropp! :)

LoAEmma
0

Hej!
Härligt inlägg! Jag håller med dig helt och hållet, klart det är snyggt med lite muskler även på en tjej. 

Jag vill också tajta till mig och få snygga armar och axlar, och helst lite tydligare magmuskler (nu är det mer ett litet bildäck hehe men jag skymtar konturerna nu iaf!)

Så härligt jobbat, fortsätt så!
Är det du på bilden?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

OaakTree
0

#1 Åh va härligt med någon mer som tycker som jag! :-) Vet ej om det är bodybuilderkvinnor som avskräcker många, dock tar det många år att komma dit och även lite manlig hormon ;)

OaakTree
0

#2 Bilden är inte jag (buhu tyvärr) utan ett mål! Och motivation :-) Dagen jag själv börjat komma igång ordentligt får det komma upp en bild här! ;-)

LoAEmma
0

Kolla vår bildtråd för inspiration, där är jag med med mina blygsamma armar också hehe…

*Det blir som det ska*

OaakTree
1

#5 tog en titt! Riktigt snygg form ju! Fortsätt kämpa på! :-D När jag klarar mina 5 armhävningar så får en bild komma upp här!

OaakTree
1

Sedan en till vid 10 ;)

[Liinda]
0

#3 Ja det är nog det som avskräcker, men folk är ju galna som tror dom ska vakna en dag efter lite styrketränande och se ut som värsta muskelberget haha. Det krävs MYCKET för att bygga såna muskler och det  är inget man bara råkar få haha.

LoAEmma
1

#6 Oooooo tack! Det betyder jättemycket att höra! :)

Jag tränar också för att kunna göra armhävningar, klarar inte en endaste nere på golvet, så nu tränar jag mig för att komma neråt. Håller tex till i en smithmaskin och kör mot stången så att säga, annars kan man luta sig emot köksbänk, bord osv tills man kommer ända ner till golvet. Bygga upp bröstmusklerna successivt. Tips från min PT :)

*Det blir som det ska*

Mia
0

Jag vill gärna också ha lite synliga muskler men för mig har det nog me varit att man känt sig lite vilse i gymmet, inte riktigt vetat hur man ska göra och så. Sen känslan av att alla tittar på en och att man ser ut som att man inte vet vad man ska göra 😉

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

slarvigt
0

Jag började träna för att bli starkare och undvika framtida skador (läser till förskollärare och ser alla problem med axlar, knän och rygg som de som har jobbat länge har). Det är ju dock svårt att hålla motivationen med ett sådant mål, så anledningen till att jag har fortsatt är för att jag tycker att det är kul, jag ser resultat och jag vill bli starkare och klara av mer och möjligen få mer synliga muskler också. 

Bloggen http://blogg.alltforforaldrar.se/lofsan/ tycker jag är bra, en av få som jag har hittat som inte reproducerar bilden av att tjejer tränar för att bli smala och "fasta".

fia-mia
1

Jag är som dig och vet inte hur många gånger jag blir ifrågasatt. Nämner jag ens ordet magrutor eller synliga Biceps och blodådror (eller ens ordet STARK överhuvudtaget) kommer kommentaren: "fast så kan du inte se ut" eller "muskler är äckligt på tjejer". Så idag var jag som vanligt ensam tjej i bänkpressen,  önskar verkligen jag kunde få med mig nån tjejkompis…. Vältränade och starka kroppar är vackra kroppar!! Och viktigast är ju som du säger vad kroppen klarar, jag har 100 gånger hellre muskler och fixar armhävningar på tå än är smal och svag.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

OaakTree
0

Va härligt det är att läsa alla inlägg och se att jag inte är ensam. Har med vänner som bara säger usch när man beskriver drömkroppen… Jag brukar läsa killars fitness tidningar när jag vill ha tips om övningar och vill se hur jag ska göra! Tips till er här som är osäkra! Kolla även youtube, finns massa demonstrations videos! #11 Även jag jobbar på förskola och vet hur mycket lyft det är osv. ser många på jobbet som inte orkar.. Och då är de bara jag och en annan som gymmar :/

[TheMiko]
0

Jag tränar för att jag älskar det, sen vill jag gärna att det ska synas att jag lägger ganska mycket tid på min kropp. Så jag vill helt klart ha definierade muskler som syns. Kämpar mig ditåt lite i taget, har fortfarande en 5 kilo att tappa innan jag kan börja se de där musklerna ordentligt.

[Majbot]
0

Lyfter själv för att ständigt öka mitt max och jag kör inte lägre medde lägre hantlarna (1-10) mer än vid lättare isoleringsövningar. Har under 1 år lyft seriöst och jag börjar se något biff ut, iallafall åt det hållet som jag vill se ut. Tycker det är tråkigt när tjejer klistrar sig fast vid maskiner för att de inte vågar, man blir inte muskulös över en natt, det tar årvis.

Juicy
0

Mitt långsiktiga mål är att tävla i bikini fitness 2015.

Tycker det är himla tråkigt med tjejer som är rädda för muskler. Antar att det är därför de gör massa nonsensövningar samt bicepscurlar med enkiloshantlar. Det är ytterst sällan man ser någon annan tjej i squatracket eller bänken vilket är synd!

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny