Plattare mage, 1månad?
Okej, jag har typ lite småpanik för skolavslutningen är om en månad och min mage var i bättre form innan jag inte spenderade alla mina pengar på donken… Jag behöver bränna lite där på magen, typ , vet att det inte går att punktförbränna men jag skulle behöva massor av tips hur det går bränna så snabbt som möjligt. Någon som har massor av tips? 😃
Sprintträning, hopprep och Hiit träning är det du förbränner mest på. Dvs högintensitetsträning är det som gäller om du vill bli av med vikt snabbt. Självklart i kombination med bra kost.
Träna med intervaller 30 min om dagen så borde du se någon skillnad. Men då får du verkligen vara stenhård och inte äta någon skit alls eftersom du bara har 1 månad på dig :p
Är det bara att köra på när det gäller hopprep eller ska man typ köra intervaller där också? :P
alltså du förbränner mer i längden av att köra intervaller, tex springa/hoppa så snabbt du verkligen kan så du flåsar som en idiot i kanske 50 sek, sedan vila i 10, forsätt igen att arbeta i 50 osv. kör det i kanske då ca 30 min. Om du ska köra lågintesitet(hoppa i 'medium' takt eller jogga exempelvis) så får du springa/hoppa väldigt mycket längre än bara 30 min för att förbränna lika mycket som om du skulle ha kört intervaller i 30 min. Ett bra exempel är att titta och jämföra maratonlöpare med sprintare.
Okej, tack! :D
Vet du något bra recept som man kan använda också? :)
Finns massvis, googla recept på 'Whole foods' så brukar det poppa upp bra grejjer. Annars är här en lista på mat som är bra:
BRA KOLHYDRATER
Frukt (2 om dagen, de innehåller fruktsocker men det är bra socker, dock ska man klart inte överdriva)
Grönsaker och rotfrukter
Brunt ris
mandelmjölk, rismjölk, havremjölk
Havregryn
BRA PROTEINER
Kyckling
Torsk
Lax
Äggvita
Proteinpulver
BRA FETTER
- Kvarg/kesella
- Turkisk Yoghurt
- Keso
- olivolja
- Lax(och annan fet fisk)
- Hela Ägg
PROTIP: Ät INTE halvfabrikat! (obviously)
Tacktack! :D