Ofodrad löparsko, finns det?
Dags att börja löpa lite i skogen och där med köpa nya löparskor… igen.
Det går hål i fodret på kappan på allt jag stoppar ner en fot i. Finns det löparskor utan stoppning och tunt tyg i kappan? Hur är det med barfotaskorna? Finns någon modell där utan stoppning som jag kan titta på?
Pris spelar ingen roll. Vill veta vad som finns och tar ställning senare.
Att hitta en joggingsko kan nog vara svårt om du inte vill ägna dig åt barfotalöpning. Men annars finns ju sportsandaler som har ganska så ordentliga sulor ex http://www.amazon.co.uk/Merrell-Sandale-Chameleon-Cargo-Beluga/dp/B004Q0CUSA
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Tillbringade gårdagen att testa löparskor i butiker och de som satt bäst var ett par Saucony Hurricane 15. Men 1700kr för ett par skor som troligtvis har trasigt foder efter en månad känns sådär. Eller också sitter de så pass bra att kappan håller?
Tidigare har jag sprungit i 600kr skor jag hittat på REA där ordinare pris kanske legat runt 1000-lappen.
Testade även Merrell Trail Glove men inser att barfotaskor inte fungerar i längden utan det är riktiga löparskor jag bör ha. Skulle dock vilja ha ett par som komplement och testa på.
Tanken är ju inte att skorna ska hålla i 10 år men gärna två säsonger.
Kan du inte be en skomakare (finns en och annan kvar) att sy dit tex bävernylon i kappan?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus