Träning iFokus

Träning

Etikett: tips-inspiration
Läst 1481 ggr
kareiin
0

Saknar resultat och tappar motivation..

Känner inte att jag får några resultat alls, har gymmat mkt länge nu och har varken tappat kg eller cm.. Har börjat tänka på vad jag äter och har även börjat ta något mindre portioner. Jag både springer och tränar på gym men just nu känner jag att inget händer. Springer spåret 2ggr i veckan olika om jag tar 2,5 km eller 5,4km, känner inte att ja fått så mkt bättre kondition men ja håller i! Sedan gymmar jag 2 till 3 ggr i veckan, har börjat ta ner de till 2 nu när ja springer så ofta. Delar upp muskelgrupperna och kör på vikter så att jag känner att jag får pressa ut det sista varje gång. Dock känner jag mig inte starkare alls.. Har hållit på en bra tid nu och undrar varför de aldrig kommer fram något resultat som jag kan se, på varken kroppen eller i styrka. Vet ej riktigt vad jag gör för fel.. Har pratat med PT på gymmet och programmet jag kör efter är det som han gjorde åt mig! Jag är 173 cm och väger ca 70 kg. Har någon av er känt såhär nått? Att ingenting händer? Va gjorde ni om motivationen försvann? Kämpar på massor för att jag vill förändra min hälsa och min kropp … Men det bara står still.

RobinEH
0

Om du bara styrketränar 2-3ggr/vecka och funderar på att hålla det till 2ggr/vecka, varför tränar du olika muskelgrupper och inte helkroppspass? Proteinsyntesen är förhöjd 36-48 timmar efter träning, >72 timmar hos nybörjare, och därmed är det långt ifrån "optimalt" att låta musklerna vila i mer än 48 timmar. 

När du skriver att du får pressa ut de sista vid varje tillfälle talar du då om att träna till "failure", tills att du verkligen inte klarar mer? Gör du detta så belastar du det centrala nervsystemet kraftigt och måste spendera längre tid till återhämtning (det räcker alltså inte med en dags vila som man brukar rekommendera utan det behövs flera dagar), utan någon speciell effekt på muskelhypertrofin.

Sedan är, vad jag vet, konditionsträning negativt vad gäller muskelhypertrofi. Då syftar jag specifikt på AMPK-aktiveringen och muskelfiberrekryteringen som sker vid konditionsträning.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

RobinEH
0

Pinsamt fel. ***<72 timmar**, inte >72 timmar. Alltså upp till 72 timmar.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

kareiin
0

Jo jag vet att det är negativt för om man vill bygga muskler men främst av allt vill jag ju tappa fett. Kanske jag borde ha nämnt hehe.. Tränar till jag ej klarar fler reps, men om jag vilar skulle jag ju kunna köra igen. Men kör 3-4 omgångar. 10-12 rep

Juicy
0

Du nämner inget om din kost men vill du gå ner i vikt är det enda sättet att ligga på kaloriunderskott.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny