Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 2368 ggr
Feeltheflow
2013-04-24 14:06
0

Fast kropp

Hej alla!

Jag har en smal kropp som jag är väldigt nöjd med men jag vill gärna bli fastare. Jag känner att jag är rätt mjuk nu.

Jag brukar mest köra på promenader men jag antar att det krävs lite vikter?

Om jag kombinerar cardio och styrka ungefär 3 gånger i veckan tror ni att det räcker för att se någon förändring? Vilken slags träning ger bäst resultat om man vill bli fast? Gäller det att gå ner i fett% för att uppnå det?

Never undervalue who you are and what you're capable of...

RobinEH
2013-04-24 18:05
0

Anser du att du är "smal" och samtidigt "mjuk" så är det muskler du behöver. Vill man öka muskelmassan så är det muskelhypertrofi man är ute efter. Muskelhypertrofi sker vid progressiv överbelastning. Kort sagt så är det styrketräning du bör satsa på, eller få mindre fettprocent och bli ännu smalare.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Feeltheflow
2013-04-27 01:09
0

tack! Tror du att det räcker att köra styrka 3 ggr i veckan? Jag rör på mig mycket varje dag så det blir en hel del cardio ut över styrkan i så fall.

RobinEH
2013-04-27 23:15
0

Det räcker säkerligen att träna styrketräning 3ggr/vecka, såvida du utför helkroppspass. Proteinsyntesen är eleverad i normalt 36-48 timmar efter utfört pass hos normalt tränande, <72 timmar hos nybörjare. Vill du maximera proteinsyntesen (vilket du vill om målet är muskelhypertrofi) så bör du träna varannan dag, att du en gång i veckan vilar en extra dag är inte katastrof.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Hyrrokkin
2013-05-01 13:11
1

Var inte rädd för att TA I när du styrketränar. Tyvärr upplever jag att myten att man ser ut som en bodybuilder så fort man håller i ett par hantlar fortfarande lever kvar bland många tjejer. Jag säger inte att du tror det, men vill bara nämna det ändå i förebyggande syfte ;)

Feeltheflow
2013-05-01 19:37
0

#3 tack

#4 tack för tipset. Är inte rädd för att det ska hända men det är ju bra att du påminner andra ;) :)