Vår vårträning
Ja, nu börjar solen kika fram ordentligt och hos mig sopas trottoarerna för fullt - ett rejält vårtecken! Hur gör ni nu på våren och sommaren, tränar ni som vanligt? Byter gymmet mot skogen?
Själv försöker jag få till åtminstone en springtur utomhus nu, samt dagliga promenader/cykelturer. Ska nog skaffa mig ett TRX-band att hänga upp i trädgården när det blir riktig sommar så kan grannarna få skratta gott :)
Jag tränar nog som vanligt nästan, fast klart man hellre vill vara ute en solig och fin vårdag! Så ska fortsätta ta mig ut på promenader, cykelturer och löprundor. :)
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Kör på lite längre skogspromenader och lek i skogen med hunden. Har även beställt ett par inlines som är påväg nu! Men kommer fortsätta på gymmet som vanligt också :)
För mig blir skillnaden inte så stor, lite mer promenader bara i finvädret. Men som tvättäkta pollenallergiker så föredrar jag gymmet för träning!

Största förändringen för mig är nog att gruppträningsutbudet blir mycket tråkigare på sommarhalvåret. 😛 Och att de få rena löppass jag kör blir utomhus istället för inne. Jag kan inte alls springa ute på vintern.
Den enda skillnaden är att jag inte åker skidor (men rullskidorna åker nog fram till sommaren/sensommaren) och tränar mer löpning.
Jag springer ute i naturen till större delen, sällan jag är på gymmet under vår och sommar mer än när det regnar eller jag vill köra ett par gruppass.