Ont i vaden
Hej!
För två dagar sedan fick en smäll/tung belastning på vaden. Det har gått några dagar och jag har fortfarande ont både när jag går och sitter still. Att googla runt är ingen bra lösning, därför undrar jag om någon vet vad det skulle kunna vara?
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
En blodutgjutning som måste få sjunka undan i lugn och ro? Ett rejält blåmärke på insidan alltså.
Inväntade blåmärken på utsidan men verkar inte komma. Hur länge bör man vila?
Är inbokad att arbeta extra som servitris till helgen så därför jag är nyfiken. Hur länge ska jag vänta att söka läkarvård?
Vad exakt hände?
Har du bara fått en smäll/slag så lär det gå över på nån vecka. Sitter det djupt kan det ta lite tid.
Jag ramlade och fick en annans kroppsvikt över vaden. Är lite osäker på om det blev en smäll mot vaden. Hann inte riktigt reagera och tänka hur det gick till men ont gjorde det.
Du kanske inte är någon expert men tror du att det kan vara fel att arbeta som servitris i nu läget?
Nej jag tror inte det ska vara någon fara alls. Är det inte varmt, svullet och missfärgat kraftigt så. Visst är det mycket gå och stå, men som servitris är det viktigare med friska handleder och axlar. Vaden klarar sig 🙂
Jag tänkte avvakta och se hur jag känner. Känns ganska jobbigt just nu men inom några dagar kanske det känns bättre.