Hopp och dropp
Jag har börjat träna och lagt om kosten sen i augusti och det har gett hyfsade resultat. Jag har gått från 78kg till 69, jag är 165cm lång. Jag hatar gym men tycker att gruppträning är ganska kul. Jag har kört Indoor Walking och Barbell (typ Bodypump) 2-4 ggr veckan. Nu har jag börjat se mig runt efter lite andra pass och testade Crossfit i veckan. Det var ganska kul MEN det var väldigt mycket hopp med hopprep, burpees och jag har en tendens att börja läcka vid många och upprepade studs. Så nu är min fråga, kommer mitt läkare bli värre om jag fortsätter med pass med många studs, eller kommer det med tiden att bli bättre? Är det någon annan här som tränat bort läkage?
Träna knip! Så ofta du kommer ihåg det :) Håll ihop extra när du hoppar så kan jag inte tänka mig annat än att du stärker muskulaturen så droppet upphör :)
Har inte själv såna problem dock.
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Här har du en bra artikel som Friskis gav ut för ett tag sedan som handlar om läckage och bra övningar. Har inte själv "lidit" av det problemet, men det verkar ju gå att träna bort!