Träning iFokus

Träning

Etikettskador-och-problem
Läst 775 ggr
[Tilde]
0

Vad hade ni gjort?

Jag har haft en paus från tränandet ganska länge nu då jag har haft svullna lymfkörtlar (alltså riktigt svullna) i halsen och bakhuvudet. Nu har även mitt nyckelben svullnat, så jag gick till läkaren och ska få en remiss till ett sjukhus där de ska röntga lymfkörtlarna…

Oftast beror ju svullna lymfkörtlar på en inflammation i kroppen, men jag har alltså haft såhär i flera månader nu. Jag vet inte förrän vid nästa läkarbesök om det är något allvarligt eller ej.

Men hade ni tränat (sprungit) eller tagit det lugnt?

[Tassy]
0

Ta det lugnt, annars tröttar du ut kroppen och kan bli riktigt dålig i stället. Promenera i stället tills det är borta. Det är bara dumt att gå på för hårt när kroppen är upptagen med annat. 🙂

[westerlind]
0

Jag hade inte sprungit men kanske tränat lättare (typ promenader, yoga), om det känns okej och bra.

[Tilde]
1

Okej :/ Grejen är ju den att jag känner mig frisk, men vågar inte riktigt chansa utifall det är någon infektion eller något… Får nöja mig med promenader och annat tills jag har varit på sjukhuset då. :)

[Tassy]
0

#3 Risken är att det bryter ut ordentligt då kroppen tröttas ut och immunförsvaret tappar greppet om viruset. 😕

[Tilde]
0

#4 Jo precis, det är det jag såklart inte vill ska hända :/ Nåja, jag får väl börja ta upp träningen långsamt och hoppas på att kroppen skärper sig och blir frisk snart så jag kan börja springa igen. 😉