Hur ska jag gå till väga ?
Hej! Jag är en 12,5 årig tjej dom tränar 6 dagar i veckan varav tre pass består av styrke träning före och efter kondition . Om ni trodde det här var nån slags gå ner i vikt tråd har ni trott fel . ! Jag är 164 cm lång och väger 52 kg vilket jag är nöjd med mitt verkliga problem är att jag vill bygga mer muskler jag vill få starka benmuskler en stark mage och starka över armar har ni några tips på övningar ? Isåfall hur många set och hur många ggr i varje set . Äter en mycket protein rik kost och vill gärna ha svar så snabbt som möjligt . (Ps. Vill också få en mer vältränad rumpa) *fniss*
Hej igen! Ville bara tillägga att jag även vill ha core övningar och tips på hur man bränner underhuds fett runt bålen eftersom jag vill ha synligare magrutor ..och nej jag förväntar mig inte resultat på 2 månader men innan 2015 ska jag fanimej vara fit
Tränar du på något gym eller F&S eller är det enbart hemmaträning?
Är man 12,5 år skall man inte träna med vikter för det skadar kroppen då du växer ännu.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Det säger ju sig själv att ett sånt litet barn inte skall hålla på med vikter. Mina barn skulle absolut inte få göra sånt. Det finns andra sporter att utföra än att ta till med vikter.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Hej! Jag tränar mest hemma men har tillgång till ett antal kettelbells och lättare hantlar :) jag har aldrig sagt att jag vill träna med vikter utan att jag vill ha tips på bra styrkande övningar .. Kost råd mottages också tacksamt. Jag har även tillgång till en chins stång
Men du skriver själv att du vill bygga mera muskler och det gör man med vikter. 
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Squats är en riktigt fin övning man kan göra, knäböj alltså. Rumpfixaren kallas den ofta då den är en grym övning inte bara för benen utan rumpan med :) Utfallssteg är också bra.
Jag skulle om jag var du fokusera på vanliga grundläggande övningar, inte något jätte avancerat liksom. Du som är ung ska fokusera på att få en bra grundstyrka och "blir stabil" som min sjukgymnast kallar det ;)
Tips på övningar:
Knäböj
Utfall
Plankan
Sidoplanka
Armhävningar i olika bredd
Rygglyft
Rumplyft
Googla runt lite på hemmaträning så finner du säkert en hel guldgruva, främst på youtube.
Det finns massor med superövningar utan vikter som du kan göra för stt stärka upp kroppen. Om du orkar med din egen kroppsvikt är det ett jättebra steg på vägen :). jag tror inte på att du _måste_ ha vikter för att bli starkare. det handlar ju om vilken grundstyrka du har :)
#9 Isafisa sammanfattar en del av dem i posten innan.
Ha så roligt! och jag kan verkligen rekommendera gruppträning på någon anläggning, då får du allt: kondition/styrka/rörlighet snyggt förpackat och så kan det vara kul att träna i grupp (om man nu tycker om sånt)
lycka till!
Försök jobba mest möjligt med egna kroppen, så minimerar du skaderisker och kommer runt problemet med att du är ung.
Självklart kan du träna trots din ålder, men ha tålamod och kör inte på för hårt.
Isafisa kom med massa bra tips.
Hej! Tack för alla tips , ville bara tillägga att jag gör enbensknäböj eftersom jag redan för 1 år sedan började jobba med den här övningen jag klarar armhävningar ca. 15 stycken och ungefär 5 pullups utan problem jag tar drygt 2 minuter i plankan och runt 1,5 minuter i sidoplankan kör även intervaller där jag fokuserar på explosivitet . Äter inget godis chips fika läsk saft glass eller liknande och känner värkligen att jag är pågång :) har ni några tips på bra protein rika mellanmål ? För övrigt ville jag bara säga att jag tar knäböj med bra teknik med 25 kg maxstyka
#12 Ägg är en bra källa till protein om du vill ha ett snabbt mellanmål. Steka, koka, göra äggröra och ha på knäckebröd. Keso är också bra, liksom kvarg/Kesella. Jättemumsigt med bär och frukt.
Ät massor med mat när du tränar så mycket så kroppen har att ta av. Ät protein ca 45 min efter träningen och direkt efter. Jag vet en bra blogg med massor av tips: aldrigvila.se det är han som är PRime i gladiatorerna :)
Kör styrka en dag och kondition nästa för att maximera passen, ett annat tips. Du kanske ska köra mer styrka och mindre kondition en period å se hur det tar sig:)
#16 det är inte jag som Lägger upp tränings passen ;) men jag har minskat lite på styrka nu när säsongen snart drar igång (spelar fotboll)
Du är lite i yngsta laget för att få ut någon större effekt av styrketräning. Visst, du kommer bli starkare, men att "bygga" är du aningen ung för än. De hormoner du behöver för byggande är inte fullt utvecklade än i en så ung människa.
Dessutom tränar du troligtvis alltför ofta för att få ut max av träningen. Man måste komma ihåg att kroppen bryts ner av träning och behöver vila för att bygga upp sig igen.