Crossfit
Jag har nyligen köpt ett till gymkort på ett gym som ligger närmare mig där dem bland annat har Crossfit, TRX, Kettlebell osv. Igår var jag på ett intropass för crossfit och jag hade inte en aning om att det var så jobbigt?! Herrejösses! Jag var helt slut, sa hela tiden att "nu orkar jag inte mer" men instruktören pushade på och visst orkade man mer, men efter passen ville jag bara krypa ur salen.. Både mina armar och ben var som spaghetti, dem bara skakade! Kunde knappt hålla i min dricka..
Och idag då? Jo, idag kan jag knappt sätta mig ner eller resa mig upp för att jag har sån himla träningsvärk i benen.. Men fy vad duktig och bra jag känner mig ändå! 😉
Någon som kör crossfit?
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Det lät jobbigt, men ändå kul! 🙂Ja träningsvärken är ju inte så rolig!
Vad roligt att testa crossfit, jag har inte gjort det, har ganska nyligen tagit tag i träningen och det jag tränar gör jag mest hemma och det går lika bra det 🙂
Någon gång kommer jag nog testa det!
Jo det var rätt roligt! Dem körde visst olika pass varje gång, denna gången var det 10 box jumps, 10 push ups och 10 death lifts.. Man skulle köra så många rundor man kunde på 15min. Det var galet jobbigt 😛 Och ännu jobbigare idag med träningsvärken, gör så galet ont varje gång jag ska sätta mig ner och resa på mig, haha.
Skönt att ha tagit tag i träningen! Ja, träna hemma är ju lika bra det. Slipper man ta sig nånstans iallafall 😉
Jag kör crossfit en gång i veckan. Och visst är det jobbigt 🙂 men också skönt!
#3 Ja, jag var iallafall verkligen inte beredd på att det skulle kännas så jobbigt. Men visst var det väldigt skönt efteråt och man kände sig väldigt duktig. Jag fick en del beröm för mina box jumps så då blev jag lite glad 😉
Jag kör "egen" crossfit ibland när jag tränar. Går in på min stads Crossfitscenters hemsida (oj, vilken konstig mening) och kollar vad deras Workout of the Day är, och sedan kör jag (ungefär) efter den. Brukar vara bra som avslut efter ett eget pass på gymmet!