Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 670 ggr
RubinsDjur
0

Behöver hjälp med träning

Hej! 

Jag har mått dåligt över min kropp så länge jag kan minnas.. Att visa sig i bikini finns inte på frågan.

När jag var tretton vägde jag 67 kilo, men då slutade jag äta och gick ner 7 kilo. Ett tag vägde jag 60, men sen började jag äta igen. Vanlig mat, inte överdrivet med godis eller något sådant. Då skiftade jag mellan 62-63.

Idag är jag sexton år, 164 cm lång och väger 58 kg. Jag är fortfarande så onöjd med min kropp. Jag har slutat äta chips och dricka läsk, äter godis någon gång i veckan och då en måttlig mängd. Dricker alltid vatten, te eller mjölk. Äter inte skollunchen utan tar en eller två knäckemackor och ett glas mjölk, är noga med frukosten för att klara dagen äter alltid en liten skål med lättyoghurt med musli (utan socker och sånt), ett ägg och två knäckemackor med skinka som pålägg samt en kopp mjölk eller te.

Till lunch äter jag ganska enformigt hemma då vi nästan bara har onyttigt, oftast kycklingfile, bacon (steker dem utan matfett samt lägger de på pappret så det rinniga fettet försvinner), kokt ägg, broccoli och någon/några frukt/er. Undviker helt pasta, potatis och ris och äter endast kött och grönsaker när mamma lagat mat.

Försöker träna en timme per dag, vi har litet gym hemma. Tränar ben, armar och mage. Rider någon timme i veckan på rätt krävande hästar, går alltid 40 minuter per dag då jag alltid promenerar till skolan, mer vissa dagar då jag har hand om hundar. Promenerar/powerwalkar jätte mycket när vädret tillåter, brukar ta en halvmil varje kväll. Nu är det dock för halt…

Jag försöker alltid göra allt jag kan för att lyckas, mina lår är enorma.. Min mage är rätt hård men är fortfarande inte nöjd, på ryggen speciellt i slutet är det jättefult fett. Går jag i shorts så är det som hela havets stormar på mina lår, jag förstår inte varför! Jag skiter i stort sett i allt socker osv och tränar så jag nästan kräks. Ändå får jag inte snyggare kropp. 

Hur ska jag göra!? Mår verkligen inte bra och vill kunna få en bra sommar detta år. Jag är beredd att träna hur som helst hur länge som helst, vi har litet gym hemma och de flesta saker som vanliga gym har. Konditionsträning blir svårt dock för att jag har svår astma, kan en stund men anstränger jag mig för hårt så kan jag inte andas, trots spray…

Snälla hjälp mig! Vill nå mitt mål, och mitt mål är en snygg kropp utan massa löst fett som dallrar. 

Uppskattar verkligen hjälp!

Nali
0

En bra balans vid träning och få en bra kropp är ju just att man äter. ter du inte förlorar kroppen näring och tränar du utan att äta stabilt så bygg inte muskler på samma sätt. Du verkar vara rätt så normalviktig för din längd så att gå ner är inget att tänka på men att bygga muskler och bli fastare är en väldigt bra plan.

Tyvärr kan man inte punktförbränna något på kroppen men självklart kan man göra mycket benövningar om det är just benen man vill träna.