Träning iFokus

Träning

Etikettgruppträning
Läst 2515 ggr
fotogymnast
2012-04-27 21:38
1

Dans?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det bara jag som verkligen älskar dansklasser? Jag blir så grymt peppad och glad! Har kört afro flera gånger med en kompis och vi skrattar lika mycket varje gång. I tisdags körde vi även en ny grej, "dance dance", det är massa olika dansstilar man gör! Även där blev det otroligt mycket skratt och när jag kom hem var jag fortfarande helt speedad!

Brukar ni gå på dansklasser? Vilka? Är det bra träning med dans?

Bild från dansen i tisdags! Jag och min kompis står till höger. Ja, i är absolut yngst men vad gör det? Kul är det ändå!

Cawolina
2012-04-28 14:57
0

Jag älskar dansklasser! Det är så kul! Brukar gå på Zumba, jag skrattar konstant! Och det bästa är att det inte sprlar någon roll om man gör fel, det är bara till för att vara kul! Jag kollar mig inte ens i spegeln så jag gör rätt :)

[Vargöga]
2012-04-28 21:17
0

Nä dansklasser är inget jag kör med. Har svårt med kordinationen. När jag väl kommit på hur man gör så har de redan bytt. Hamnade alltid fel och i motsatt håll mot de andra i gruppen.

fotogymnast
2012-04-28 22:06
0

#1 Åh zumba verkar verkligen jättekul! Finns tyärr inte på mitt gym "/

#2 Va synd! Jag tycker dock det är så härligt just för att man inte behöver göra allt perfekt. Men det klart det inte kul om man inte hänger med alls ;)

[Vargöga]
2012-04-29 07:35
0

Grejen är den att allt måste vara perfekt så jag blev lite sur på mig själv när jag inte klarade av det istället för att ha kul.

fotogymnast
2012-04-29 08:53
0

#4 Jobbigt.. Men tror du inte att det är något som går att jobba bort? Om du går på dansklasserna lite då och då? Eller om du tar me någon kompis kanske du vågar slappna av lite mer? :)

[Vargöga]
2012-04-29 09:07
0

Jo det är jobbigt. Tänker testa zumba eller body balance igen och det är ju dansövningar i dom. Men först vill jag få lite mera kondition så jag orkar med hela passet.

Cawolina
2012-04-29 11:06
0

Ja zumba är nog bra för dig då för där är det ingen som bryr sig om man gör fel :) Vissa steg är så svåra, så de gör jag bara så jag själv uppfattar dem :P Till slut lär man sig dem ändå, de brukar säga att man ska gå på passet 3 gånger för att bestämma om det är nåt för en, eftersom att ingen kan lära sig allt första gången… :)

MissInAction
2013-03-19 22:58
0

Brukar gå på danspass på F&S! Älskar dans fusion, som också är en blandning mellan olika stilar 🙂 Det blir rejält svettigt! Ofta kommer samma folk på passen också och det brukar vara fullt.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

komet
2013-03-20 10:16
0

Jag älskar också danspass. Går på Afro och zumba en gång i veckan. Första gången var jag nästan livpfärdig efter zumban för "alla andra" kunde ju och jag tabbade mej hela tiden och orken räckte inte till mot slutet. Men nu efter ett par månader börjar stegen sitta och jag orkar hänga med bra. Det är kanonkul och självklart rejält pulshöjande Afron är mycket lättare tycker jag och passar mej bättre, inte så mycket folk heller. Man känner sej så utrensad på något vis efter afron då man fått stampa och vifta ur negativa känslor ur kroppen Ju längre man håller på desto mjukare blir man i höfter och axlar och vågar skaka loss ordentligt. I början kan det ju kännas lite fånigt, speciellt om man är lite överviktig men vår zumbainstruktör uppmanar oss hela tiden att skaka skaka skaka :-)

Karmatarerskanise
2013-03-20 14:08
0

Går på både Latim Jam, Afro, Dance och dance aerobic. Mycket kul :)

LoAEmma
2013-03-20 16:09
1

Dans är underbart! På mitt gym finns bara Shbam, och det är roligt :) Skulle dock gärna gå på fler dansklasser.
Träningsmässigt är det ju bra, man tränar både kondition och rörlighet samt balans.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
2013-03-20 20:59
0

Det är ju ett himla stort plus när träningen är rolig! 😃
Även i gympapassen så kan man ju använda sig av rytmen för att göra det roligare och mer med känsla, tänker på vissa steg som ju även förekommer i vissa danspass 🙂

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland