Vad ska jag?
Hej! Jag vill bli smalare, och jag vet inte hur jag ska börja. Jag går inte till något gym eller nått sånt. Jag går ut och går med hunden, går i en massa trappor, det är väl det ända jag gör som är "träning". Jag har ett träningsspel till ps3, "Active 2" och bara kört ser några gånger, men ska jag försöka göra det varje dag? Jag vet inte hur jag ska träna, det är det. Vad kan jag gör för saker inomhus? Alla tips är välkomna, liksom hur länge jag ska göra varje grej osv. Angående vad jag äter så äter jag på tok för mycket godis/läsk. Jag försöker även ta bort pasta/potatis osv. Men vad kan jag äta och inte äta? Tack! :)
Hej! På din profil står det att du är 14 år gamma, stämmer det? Jag känner att jag inte kan eller vill ge dig tips eller råd om "hur du ska bli smal". Jag skulle råda dig till att prata med dina föräldrar eller skolsköterska om du har funderingar och frågor.
En aktiv livsstil är dock alltid bra, så gå du på promenader med hunden
:)
#1 Hej! Ja, det stämmer. Blir dock 15år i över morgon. ;) Varför vill du inte det?
#2 För det första händer det fortfarande mycket i kroppen vid din ålder, för det andra har jag ingen aning om hur du ser ut, vad du väger etc. Men ett bra tips ändå att ha en aktiv vardag med promenader, välja trappor framför hiss, spela "dansspel" framför sittspel och att äta mycket grönt och skönt!
#2 Jag håller med Westerlind, vi vet inte hur du ser ut, vad du väger etc. och även om vi visste skulle det vara bra om du pratade med skolsyster/skolskötare då de ändå är utbildade och kan se vad som är bäst för dig.
Vanliga övningar som man kan träna hemma kan vi nog hjälpa dig med men då i syfte för att träna och inte för att bli smal. De flesta övningar vet du nog redan då ni kanske gör dem på idrotten. T.ex. Sit-ups, Armhävingar, plankan etc. precis som westerlind sa så försök bara välja det aktiva samtidigt som du måste äta för att må bra :)
Eftersom du fortfarande växer så är att träna med tunga vikter inget att rekommendera. Men vill du veta vad för inomhus träning man kan göra för att bli stark så kan du kolla runt på sidan eller fråga här i en kommentar.
äta mindre godis och chips 🎂🍸
HAHAHAHAHAHA…..
Gummiband brukar jag rekommendera. Vet inte om det är olämpligt för barn.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Okej… :/ Har tänkt på en sak nu, jag har bestämt att jag ska ta bort godis/läsk/chips osv och äta rätt och äta mindre. Så få se om det gör någon skillnad. Skicka gärna ett pm om det är några frågor eller tips nu har! :)
Jag tycker du ska satsa på någon rolig sport, då får du ju motionen på köpet 👍
#7 Att ta bort godis, läsk och chips är ett gott initiativ, och är absolut ett steg i rätt riktning. Du nämnde att du skulle äta mindre mat också. Ät inte för lite mat bara. Det kan göra att man ökar i vikt. Lycka till i alla fall tjejen! :)
#7 … ja och sen är det ju inte bra för kroppen överlag att äta för lite mat heller för den delen. Men det kanske säger sig självt? :)
Försök hitta en träningsform som du tycker är rolig. Någon sport kanske? Dansa eller springa?
Om du börjar träna är kroppen i behov av mer mat än den är nu🙂
Ät rejält! Men hälsosamt =)
Börja med skogsagility, där du hoppar över hindren och balanserar osv precis som hunden.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus