Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 1523 ggr
[Ebidda98]
0

För mycket ägg

Hej! Jag undrar hur många ägg man egentligen kan äta per dag innan det ger dåliga värden. Tränar mycket och efter ett magpass kan jag äta 2 ägg och annat. Mina föräldrar vägrar ge mig pretenshake vilken jag kan förstå men nu säger de att man inte får äta mer än 3 ägg per dag för det är väldigt farligt för korestorolvärdet mm. Ser inget bättre sätt att få i mig protein? Att laga en måltid finns inte för mig just när jag kommit hem… Är 15 år… Nån som har tips på annat man kan äta med protein i?

[westerlind]
0

Hej! Nej, ät du dina ägg. Är du/dina föräldrar oroliga så kan ni läsa på bland annat den här sidan (har länkat ett specifikt inlägg). Ägg innehåller massa nyttigheter. Hur många ägg man kan äta per dag kan jag tyvärr inte svara på.

[Ebidda98]
0

Tack så mycket!

[Tassy]
1

Fråga vilken LCHFare som helst så får du nog höra att du kan mumsa på ägg bäst du vill i princip. 👍 jag minns inte exakt vad det var jag läste, men jag tror det hela är en skröna.

[ErikSvensson]
0

Agg ar det basta du kan ata. Har haft perioder nar jag atit upp till 8 agg om dagen och jag lever fortfarande. 😃

[Ebidda98]
1

Hahah, tack för alla bra svar! :) Precis vad jag ville höra ;)

Rasken90
0

Som den lchfare jag är så är ägg inga problem, både ger fett och protein vilket är bra för mig som nu går på fettdriften istället.

Läs igenom denna : http://www.aftonbladet.se/vikt/article12257735.ab

Så kommer du själv att förstå att du kan äta ägg utan problem..Jag själv är 22 och äter ca 4 ägg om inte fler på en dag..Inte varje dag, men de flesta dagarna :-)

Nali
0

Jag hörde för något år sedan att man ska äta max 5 ägg/vecka (inräknad i mat etc.) dock tycker jag inte detta låter speciellt vettigt då de flesta maträtter innehåller ägg på ett eller annat sätt. Mår inte du dåligt så ska du nog inte oroa dig mer än att du kanske får lite gaser i magen :)

Fridaaaa
0

Ägg är kanonbra.Jag försöker äta 2 ägg om dagen :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.