Våra bästa appar
I den här tråden tänker jag att vi kan samla våra bästa tränings- och hälsoappar!
Kanske den där med en bildström som motiverar dig, eller den där med fantastiska recept? Eller har du någon bra som ger dig övningar och som fungerar som din egen privata PT?
Dela med dig!
Jag gillar "Zombies, Run!", antagligen för att jag är spelnörd och hela grejen med en story och att lvla byggnader kombinerar mitt träningsintresse med mitt spelintresse på ett fint sätt. 😃
Hm…"Daily Workout series" av Daniel Miller(finns för mage, armar, säte, ben och kondition). Jag använder mig alltid av dessa övningar när jag tränar och jag är väldigt nöjd, samt har uppnått finfina resultat med dessa. Går att variera också, samt att det är gratis(betalversion finns dock). Som hälsoapp får jag nog rekommendera "ShapeUp Club". Är en riktigt bra app där man kan hålla koll på maten oavsett om målet är viktuppgång, viktnedgång, hålla stabil vikt eller under deffen till en fitnesstävling. Har själv bara använt gratisversionen, men den är verkligen helt okej även då det saknar en del funktioner från betalversionen ;)
C25K gillar jag! Sen är Spotify ovärderligt…
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Runkeeper är min bäst träningskompis, tillsammans med Storytel och Spotify för att lyssna på något medans man tränar.
Mvh // Johan
Jag har massor av appar, haha. Favoriterna just nu är Nike Training Center, RunKeeper, Tabata Timer och Zombies, Run!. Har precis laddat ner Casall Training Of The Day som jag ska prova på, och Nike Running. Sedan är Spotify given för gymmet och Podcast given för löprundan. 21 Day Vegan Kickstart tycker jag om när matinspirationen är låg.
C25k och Tabata Timer. Även Funbeat som använda för att registrera träningen. Den appen är ett komplement till hemsidan och kan förbättras men funkar helt okej.
runkeeper, min älskling.. Haha, nä men jag gillar runkeeper för man kan se en karta, hur många kalorier man har bränt, tid och hur långt. Allt på ett och samma ställe :D
10k for pink som är samma typ som C25k fast den har schema upp till 10km istället. Den är lättanvänd, rolig, man kan köra musik genom den och samtidigt berättar den när du ska göra vad osv. Ovärdelig och fungerar klockrent, finns både en gratisversion och en betalversion, gratisversionen är superb.
Runkeeper är kul att använda då man kan hålla reda på hur långt man gått, sprungit, cyklat etc. och man kan dela med sig via fb osv.
Använder: Runkeeper, FunBeat och Tabata Timer
Följer gärna denna tråd :)
Mindfulnss är en bra app tycker jag för att få balans i tillvaron