Leaner legs
Hejsan! Jag är i princip nöjd med min kropp, men jag skulle gärna vilja tona ned min ben(med ben menar jag då lår) Vad skulle era bästa tips vara för att tona ned benen, och vad för något skulle ni rekommendera att äta efter ett vanligt pass(ca. 40 min kondition och 20-25 min styrka samt stretching?) Just nu äter jag proteinbars med ca. 55 % protein och ibland äter jag ett eller två ägg med sport knäckebröd. :) Men tillbaka till huvudfrågan. Vilka övningar skulle ni rekomendera om man vill tona ned sina lår?? :)
Vill också veta! :)
Efter ett sådant pass brukar en banan eller banan och en knäckemacka räcka. Har själv inte provat barsen du äter så kan inte säga så mycket om dem.
Träning för låren finns den mycket av! =) Allt från djupa benböj, cykling, löpning etc. frågan är vad man tränar med, sin egna kroppsvikt eller maskiner osv.
Tyvärr kan man inte punkt förbränna områden men benövningar finns det gott om :) Vill ni ha tips på fler ben/lår övningar skriv det i en kommentar så kan jag förklara ytterligare hur man gör osv.
#2 ja, tack! Ska nämligen träna idag så det skulle vara jättesnällt om du skulle kunna skriva några övningar för låren =D
Några övningar som är bra om man vill träna låren är: Utfall Gör såhär: stå med fötterna parallella. Ta ett stort kliv framåt med ett ben och sänk ner kroppen så att knä- och höftled får nittio graders vinkel. Gå upp och kliv tillbaka. Upprepa övningen från början med motsatt ben. Gör 10-15 repetitioner 3 gånger på varje ben. Knäböj Gör såhär: Ta på dig en tröja med glatt yta. Ställ dig med ryggen mot en dörr och fötterna höftbrett isär en bit framför kroppen. Sänk dig nu ner till "sittande" ställning genom att halka med ryggen mot dörren. Gå så djupt ner att höft- och knäled får nittio graders vinkel. Håll ryggen rak, magen lätt spänd och sätt ihop händerna framför kroppen för att behålla balansen. Gå upp till start position och upprepa. Gör 10-15 repetitioner 3 gånger. Brygga Gör såhär: Ligg på rygg på golvet med böjda ben och hela fötterna i golvet. Håll armarna längs kroppen. Lyft och sträck ut ena benet i höjd med motsatt lår. Håll vristen sträckt och lyft upp nu hela rumpan från golvet. Håll magen spänd och ryggen rak. Pressa höften upp mot taket så att du känner hur det spänner i lår och rumpa. Gå tillbaka och växla ben. Gör 10-15 repetitioner 3 gånger på varje ben. På sidan Gör såhär: Ligg på ena sidan av kroppen och korsa et övre benet framför dig. Om det känns obekvämt kan man ha knät nere i marken men annars lyfter man det under benet så det pekar utåt/snett uppåt. Med det undre benet som du luft upp gör du sedan cirklar, åttor eller någon annan rörelse. Gör 10-15 repetitioner, 3 gånger på varje ben. Statiskt Gör såhär: Lägg upp en av benen på en högre kant, så som säng eller bänk etc. Det andra benet böjer du lätt så foten pekar bakåt och gör en L-form från knät. Tryck sedan upp dig så du endast har bröstet,armbågen och huvudet i golvet, höften ska vara upplyft. Håll sedan i 1 och en halv minut och repetera ca 5 gånger. Med gummiband Gör såhär: Fäst ett gummiband någonstans lågt så det är i vristhöjd, fäst den andra änden runt din fot och jobba med benet inåt och i kors med andra benet alltså "sparka" snett. Repetera på varje ben ca 10-15 gånger och 3 gånger på varje ben. Rumplyft Gör såhär: Lägg dig ner på rygg, händerna vid sidan om kroppen, benen ska vara böjda och hela foten ska vara i golvet. Ta en boll, handduk eller tröja och sätt den mellan benen vid knäna. Lyft sedan rumpan från golvet så du endast har stöd från fötterna och övre ryggen samtidigt som du pressar knäna mot bollen/tröjan/handduken. Håll i ca 1 minut och repetera 10 gånger. Vindrutetorkare Gör såhär: ligg med rumpan tätt mot en vägg. Låt benen falla isär åt olika håll och pressa ihop igen. Repetera ca 30-40 gånger. Parvis Gör såhär: Lägg benen som ett V, och ha varandras fötter mot varandra. Den som har bena inåt pressar utåt medans den som har bena utåt pressar inåt. Det finns många fler övningar så kommentera om ni vill veta fler men jag orkade inte skriva mer just nu :) hoppas ni får användig av träningarna.