Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 10915 ggr
johan
0

Viktändring under dagen

Hur mycket varierar er vikt under dagen? För mig kan det skilja upp till 2,5 kilo från morgon innan frukost till kväll innan jag går och lägger mig. Även vid vägning samma tid på dygnet kan det skilja över ett kilo från dag till dag.

Brukar vikten variera så?

Mvh // Johan

elyse
0

Ja, något kilo brukar det variera för mig.

PatrikHagglund
0

Jag brukar väga mig just efter morgontoaletten, och ja, det kan skilja ca ett kilo från en dag till nästa. Om jag vill ha ett bättre värde brukar jag ta medelvärdet av tre på varandra följande dagar. Detta medelvärde brukar inte skilja sig mer än 0,2 kg från en dag till nästa.

Annars är ett måttband, som man mäter midjans omkrets med, ett enkelt och bra sätt att mäta sig på. Även där kan variationen vara ca 1 cm från en dag till en annan. Men jag tycker det är lättare att se ett samband mellan ändringen i midjemåttet och hur man har ätit.

(Kaliper har jag inte provat än.)

tantan
0

jag sommarjobbar just nu på citymail och där har vi en rätt så exakt våg för att väga posten. Jag har kommit fram till att jag diffar ungefär 3,5 kg mellan innan jag är ute och delar och efter.

känns som man svettar ut en del vatten i värmen :)

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

HannaM
0

Jag har kollat och den gången skilde det två kilo från kvälle ntill morgonen och då hade jag varit på toaletten precis på kvällen och ätit frukost innan vägningen på morgonen.

Midjemåttet ska vi inte ens prata om, det skiljer ofta 6-7 cm från morogn till kväll.

Carinha40
0

Bra info HannaM, för jag blev rätt desperat då jag , för ovanlighetens skull mätte mig på kvällen.

Då var midjan 6 cm större och tjockaste stället på magen vär hela 8 cm större..men vi hade varit på en bauta frukostbuffe´innan…fast jag trodde inte det kunde vara sådan skillnad så jag trodde till min fasa att jag gått upp sådana mängder och blev förtvivlad.

Zadeira
0

Jag väger också runt 2 kilos skillnad beoende på när på dygnet, och från dag till dag. Allt beror på vad man ätit, druckit och hur man rört sig under dagen eller dagen före. Så är det i alla fall för mig.

Jag har dock en fast tidpunkt, direkt efter morgonkissandet innan något annat, som jag väger mig och som är min referenspunkt.

LoAEmma
2

Ja, väg och mät vid samma tidpunkt och förutsättningar varje gång, då får man säkraste resultatet.

Men håll inte på väg er i tid och otid, det brukar mest kännas jobbigt! Jag väger mig ca en gång i månaden (håller på med en mindre viktminskning) :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

HannaM
1

#7 Fast jag kan väga vid samma tidpunkt med samma förutsättningar och det kan ändå skilja kilon så det är ju lite olika beroende på vem man är. Vill jag ha en bra bild av min vikt måste jag väga mig dagligen i en vecka kanske för att få någon slags medelvärde eftersom det skiljer så från dag till dag.

Karroza
0

För mig brukar det skilja sig 1-2kg mellan morgon och kväll en dag. Det mesta som det någonsin varit har väl varit upp emot 3-4kg. Då blev jag smått skräckslagen, men det var under en dag då jag tränade riktigt hårt och samlade på mig massor av vätska. Tenderar att bli så ibland för min del, haha 😉