Snyggare rumpa!
Hej!
Jag är en tjej på 15 år som vill ha en snyggare rumpa helt enkelt, min definition av snygg är att den blir större och fylligare!
Men jag har ett par frågor som jag hoppas kan bli besvarade här,
1. vad är era bästa övningar för en större rumpa?
2. Jag har börjat göra ''squats'' som jag har hört skall vara bra, men hur många bör jag göra för bästa resultat och utan att ''skada'' mig, för hur många som helst lär ju inte vara bra!
3. Jag har redan en liten rumpa, att jag tränar kommer väll inte göra att den blir mindre?
Tacksam för svar!
Om du ökar i muskelmassa där så blir den inte mindre :)
Hur många är svårt att säga, jag gör bara squats en gång i veckan när jag tränar ben, och då gör jag helt enkelt så många jag orkar med bra teknik.
Knäböj (squats) och utfall är två bra övningar för rumpan.
Knäböj kör jag 6x5 riktigt tungt och utfall 3x10 med hantlar. Men det lägger man ju upp som man vill. Orkar man mer än en gång i veckan kör man inte tillräckligt tungt haha! 😎
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Squats och crosstrainer är rätt så bra för rumpan :) Squats, gör så många du orkar, hoppa gärna upp på något som är lite högre, typ ett traktorhjul (brukar finnas på gym).
Hoppa upp jämnfota, hamna i en djup knäböj, hoppa av, försök göra detta så många gånger du kan.
Kör Intervall på crosstrainern om du kan.
Tack för svaren alla!
Är det någon av er som har en aning om hur lång tid det brukar ta innan man kan skymta ett resultat? Fast jag antar att det är ganska individuellt!
Jag har hört att det tar 4-8 vevkor innan man ser resultat :)
HAHAHAHAHAHA…..