Varför tränar du?
Ja, som rubriken lyder - varför tränar du? Är det för att gå upp/gå ner i vikt? För att klara av det där loppet i sommar, eller för att kunna brotta ner din kusin? Eller för att komma iväg hemmets brus, rensa tankarna, klara av vardagen?
Är väl medveten om att man kan träna av flera olika anledningar, men vi har väl alla en grej som gör att vi tar oss tiden och energin till att snöra på oss skorna. Skriv gärna!
Själv tränar jag för att jag tycker det är så sjukt kul! Jag älskar att se hur jag hela tiden utvecklas, hur jag varje gång klarar lite mer. Jag är ingen tävlingsmänniska, utan tycker bara om att jämföra mig med mig själv.
Sen hoppas jag också kunna förebygga framtida eventuella skador, leva längre, och ha en bättre vardag såklart!
I början tränade jag för att gå ner i vikt men insåg rätt så snabbt att jag älskar att styrketräna. Ville skaffa muskler för att visa upp mig (ej på tävlingar osv). Nu har jag blivit tvungen att lägga den tyngre delen av träningen på is då jag går hos en fysioterapeut. Jag måste stärka mina svaga ställen på kroppen innan jag får gå på de tyngre vikterna igen. I början var det sjukt svårt och hade abstinens men nu är det lite mera okej.
Så jag tränar för att jag älskar det.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Just nu tränar jag i måttlig mängd just för att jag är gravid men innan dess var det för att kunna återuppta terrängcykling och kanske även tävla. Då träna jag både på egen hand och med sjukgymnast efter sjukgym. rekommendationer efter en 2 årig knäskada.
För att må bra och i framtiden kunna må bra vid graviditet och livet som småbarns förälder. Sen att jag går ner i vikt är ju en positiv bieffekt ;)
Anna och taxen Max
För att jag tävlar i orientering (och lite skidor nu på vintern). För att kunna vara med på roliga tävlingar (som även ofta är jobbiga tävlingar) och inte komma sist i varenda en så är det bara att träna på. Eftersom jag mest löptränar, cyklar eller åker skidor så gör ju träningen att jag kommer ut i naturen och kan se mig omkring lite också. Kul att spåra älg och spana på rådjur 
Jag tränar för mig egen skull. Hade för snart två år sedan ett första skov i reumatism = i princip sängliggande i 6 månader. Kunde inte göra någonting själv då det helt enkelt gjorde för ont i lederna.
När jag hämtade mig insåg jag att en gång till med 20 kilos övervikt inte en chans!
Började på sjukgymnastik just för att stärka musklerna runt om lederna för att underlätta för dem nästa gång. Har tränat i ett år och två månader nu. Och jag älskar det 
Har sedan i maj tappat nästan 15 kilo. Har ett par kilo kvar till målvikt. Så nästa gång jag får ett skov hoppas jag att det inte tar lika hårt på mig.
Tränar i rehabiliterande syfte. Jag vill stärka upp min kropp så att den bokstavligt talat håller ihop bättre! Sen vill jag självklart komma i form och lyckas bli av med överflödskilon 
Får att gå ner några kilo i vikt och för att få bättre hälsa. Man mår bra av att röra på sig :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Genom att träna blir jag starkare, får inte så lätt ont i kroppen, går ner i vikt, får bättre sömn, mindre huvudvärk etc.
Så kort och gott för att må bättre 
För att jag mår bra av det. Jag har alltid full rulle i mitt liv och behöver en kropp som orkar med det höga tempot. Sedan blir man ju fruktansvärt snygg också men det är ju bara en bonus!
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Jag tränar för att jag mår bättre av det och vill ha en muskulös kropp som jag aldrig har haft. Jag vill klara av saker jag inte trodde att jag kunde och jag vill skapa et hälsosamt intresse:)
Jag tränar av många anledningar. Ska försöka få med de flesta :)
För att rensa tankarna och liksom få stänga av omgivningen en stund
För att jag mår fysiskt och psykiskt bättre när jag tränar. Jag blir lugnare och gladare hemma ;)
Det är riktigt roligt, mitt största intresse just nu
För att få mer muskelmassa och bli starkare helt enkelt :)
För att mitt knä och min rygg ska hålla!
Jag tränar nu för att ev. delta i FitnessFive i sommar.
Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare
Jag tränar främst för dessa anledningar:
Gå ner i vikt.
Forma kroppen lite.
Bli piggare och må bättre.
Få bättre rutiner.
Bli starkare.
Att må bra över min kropp.
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
Jag tränar för att bygga muskler (ja jag ska ju inte bli muskelberg, men fitnessnygg blir jag gärna, hihi) och bli starkare och hälsosammare. 🙂 Jag har riktigt uselt immunförsvar och hoppas kunde stärka det.
Jag tränar mest för den underbara känslan efteråt!
- Jennie
For att starka ryggen och ovriga muskler p.g.a. stillasittande arbete. Om jag inte styrketranar sa far jag latt ont i rygg, axlar och nacke.
Jag tränar främst för hälsan och för att jag tycker det är kul. Men jag försöker även bygga muskler, få en slankare kropp, bli piggare, gå ner lite i vikt… det finns en lång lista på varför jag tränar och varför man överlag borde träna. 🙂
Kramar från Maria 
Medarbetare på Träning iFokus.
Tränar för att må bra och för att jag tycker att det är kul.🙂
Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump
För min hälsas skull och för att det är så kul!😃
För att jag tycker det är kul och för att jag helt enkelt vill kunna äta hur mycket donken jag vill utan att bli fet.
Kul inlägg! Jag hittar på anledningar till att träna varje dag, startade en blogg om det (; Vore jättekul om ni tittar in och delar era underbara tankar! www.varfortranardu.wordpress.com
Jättebra blogg majalundh! Enkelt och bra skrivet :)
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Kul att du tycker det LoAEmma, tack!! dela gärna med dig av din träningsmotivation under kommentarerna! (:
Jag tränar för att hålla kroppen i "trimm" haha, även för att jag vill nå resultat i mina sporter; orientering och ridsport. Och för att jag tycker det är sjukt snyggt med tränade kroppar! jag tycker även att det är kul att träna och känna att det går bättre och bättre :) och jag blir även glad och får lättare lyckorus dagen/kvällen efter att jag tränat.