Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 1219 ggr
Dipsie'n'Poo
0

Mage- och lårträning?

Hej!

Jag undrar enkla träningar hemma eller på gymmet för att få slankare lår, plattare mage och fastare rumpa?
Tänker inte fixa någon PT då jag är 14. 😛

Är att gå ut och springa något som hjälper eller är det mestadels kondition?

Tack på förhand 😇

(Går på F&S gympa(aerobics?) på lördag och söndag och vanlig skolgympa 3 ggr i veckan)
Rätt grupp?

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

ninor
0

Finns massor av bra övningar du kan göra hemma, sök på google och titta på youtube. Jag har själv hittills bara tränat hemma plus vara ute och springa. Hemma har jag kört armhävningar, sit ups, plankan, stolen… Du kan även göra upphopp och s.k "burpees" vilket innebär att du då gör en armhävning, direkt upp och gör ett upphopp, sedan ner och gör en armhävning igen, upp med upphopp osv…

Vincent...
0

På nordic wellnes finns det en grupp träning som kallas MRL (mage,rumpa, lår), kanske finns nåt liknande hos er?

HAHAHAHAHAHA…..

Dipsie'n'Poo
0

#1 Bra idé! :) Men känner du att gå ut och springa hjälper något?

#2 Hm, nje. Tror inte det :/ Tror inte ens att det finns något Nordic Wellnes här. 😛

Nali
0

På friskis finns ju Core och Corespinn, Core är jättebra för magmusklerna och spinning tar ju på ben musklerna. Vet inte om ni har det på gymmet men det finns en maskin så sätter man bena och låren mot typ en ''skiva/planka'', man sätter i en vikt och pressar sedan med låren. Man kan välja att pressa inåt och utåt.

Dipsie'n'Poo
0

#4 Antar att det finns! Men vad gör man på spinning passen? Är det dem som har massa saker inne med sig och jobbar med dem?

Nali
0

Spinningpassen cyklar man på i olika ''former'' på en mortionscykel, på corepassen behöver man endast en tunn yogamatta

Dipsie'n'Poo
0

Okej, tack! Ska kolla upp det :)