Träning iFokus

Träning

Etikettträningstillbehör
Läst 1644 ggr
hannakb
0

Hur fungerar pulsklockor?

Hej, jag har nu blivit så sjukt sugen på att investera i en bra och ordentlig pulsklocka, men behöver lite hjälp angående hur de fungerar (om jag ska komplettera med något osv). 

Så, hur fungerar det? Ska jag komplettera klockan med något för att kunna mäta pulsen, vilket märke använder ni er av och hur fungerar det?

Jag vill att ni bara bombar mig med pulsklocks-erfarenheter!

Tack på förhand.

Pelle Långlös
0

Man får alltid en pulsmätare som du sätter över hjärtat. I ett band.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

hannakb
0

#1 Okej, men jag har kollat på bl.a. en av Nikes klockor och då har jag uppfattat det som att jag måste köpa till ett sådant band. 

Men klockan kan alltså inte mäta pulsen utan det särskilda bandet med pulsmätaren?

Pelle Långlös
0

Precis. Det är en liten box eller vad jag skall kalla det som är fäst på ett vån som du har över brösten (under om du är tjej). På klockan ser du pulsen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

hannakb
0

Jaha, då förstår jag hur det funkar med all pulsmätning. Tack så mycket! 

Har någon ett tips på en prisvärd (inte alltför dyr, runt 1000-2500 SEK) pulsklocka?

Pelle Långlös
0

Priset är jag inte så insatt i. Tyvärr.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

hannakb
0

Okej. Men dina svar har verkligen hjälpt, uppskattas!

LoAEmma
0

Finns även klockor som mäter direkt på handleden…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Majsbecka
0

Har som du också börjat kika på pulsklockor och jag har fastnat för Suunto MW4 och Garmin 110 (båda i din prisklass). Dock har jag bestämt mig för Garminen när det väl ska till och inhandlas eftersom jag gärna vill ha GPS på min då de flesta av mina träningspass är löprundor utomhus :)