Lite hjälp! :)
Hej, det är så att jag har haft anorexi i ca 4:a år (är 17 idag) men är helt tillbaka nu och varit det ca 1 år. Nåväl så är det så att jag är ganska "naturligt" smal jag äter ordentligt och tar mitt ansvar och jag ska säga er att mycket mellis med socker också äts. Även godis osv osv :)
Nväl så är det så att jag fortfarande är underviktig, men skulle gärna vilja träna upp lite magmuskler tex och även andra muskler i kroppen.
Jag vill alltså inte gå ner i vikt och visst skulle jag kunna ändra min kost men jag äter väldigt nyttigt och varierat och trivs med det. Så helst inte "hoppa över socker" eller mindre än 1800-2000-kcal!
Jag vill bara ha lite tips på kanske bra tränings former, övningar och även vad ni tror om kost och träning (om ni orkar svara!! ) :)
Någon? 😉
Vet du någon träningsform du tycker är rolig? Det är det viktigaste, tycker jag. Alla tycker inte om att gå på gymmet/styrketräna/löpa - och det är okej! Vill du träna hemma så är YouTube en suverän källa till övningar (just övningar för magmuskler och bålstabilitet kan du söka efter med core). Eller kolla ditt gym om de har gruppträningspass och prova på några sådana så kanske du hittar något du fastnar för (eller be om en rundtur på gymmet och få hjälp).
Är det inte gym och liknande som du är sugen på, så prova andra sporter! Ridning, simning, bandy, badminton…