Träning iFokus

Träning

Etikettgruppträning
Läst 1636 ggr
Mia
2013-02-18 16:16
0

X-fit

Är det någon här som har gått på ett X-fit pass? Själv ska jag gå på ett ikväll klockan 6 och det låter verkligen som ett mördarpass 😛

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

[westerlind]
2013-02-18 16:38
0

Jag är inbokad på onsdag och är såå pepp! Skriv ikväll hur det var (om du kan, hihi).

Mia
2013-02-18 16:44
0

Haha det ska jag göra! En vän till mig hade gått ett X-fit pass och sa att hon var alldeles slut efter bara 10 min, så det ska bli spännande att se hur man hänger med..

Pelle Långlös
2013-02-18 16:51
0

Vad är x-fit för något slags pass. Är det typ core?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[westerlind]
2013-02-18 17:37
0

Så här står det på "mitt" Friskis&Svettis om X-fit:

Under två timmar fördjupar du dig i träningen X-FIT och därmed får du mer variation och kunskap i din egen träning. Ni går igenom teknik, provar på övningar och tränar igenom ett pass. Ni provar att träna på tid, antal reps eller antal varv. Ni är max 4 motionärer samt instruktör som testar att träna och övar på till exempel några av följande övningar: Handstand pushups, Marklyft, Clean & Jerk, Militärpress, Wallball, Boxjump, Burpee, Airsquat, Dips / Kipping ringdips, Muscle ups, Double unders, Kipping pullups, KB Swing, Knees to elbow.

Pelle Långlös
2013-02-18 17:41
0

Oj två timmar. 😮 Övningarna låter bra.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

mharya
2013-02-18 20:38
0

Åh vad kul det låter, synd att de inte har det på mitt gym. 😢

Kramar från Maria Hjärta

Medarbetare på Träning iFokus.

[TheMiko]
2013-02-19 00:08
0

Samma som U-crossen jag går på. Är verkligen superkul, och jobbigt! 

Allt kommer från crossfit men eftersom det är ett brandat märke kallar olika gym det för olika namn.

Mia
2013-02-19 09:26
2

Det var roligt, fartfyllt och grymt jobbigt! Idag har jag ont i armar och ben och det känns när jag ska sitta ner osv.. Otur för mig så ska jag jobba hela dagen till halv nio ikväll (inom hemvården så cyklar fram och tillbaka hela dagen), mina ben kommer vara så döda ikväll!

[westerlind]
2013-02-21 08:51
2

Himla bra pass! Vi fick köra massa teknik på frivändningar och marklyft, förbättra tekniken vid burpees och benböj och min absoluta favorit: jag lärde mig göra HSPU (handstand-pushup). Det har suttit i huvudet hela tiden att "nej men jag kan inte stå på händer och jag absolut inte göra en armhävning upp och ner". Men tji fick huvudet, för det kunde jag ju (någotsånär). Självförtroendet fick en rejäl boost!