Träna till musik..
Jag har tänkt att sätta igång att träna lite smått, motionera lite mer och styrketräna. Men jag är utav den personligheten att jag vill träna till musik ..
Så min fråga är- Vad brukar ni träna till för sorts musik? Speciellt artist som ger er mer power till att träna? Nån speciell låt?
Ge mig gärna tips som triggar en bra!
mvh Hanna
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Metal, kort och gott. Den låt som går mest är den svenska låten Ruina Imperii med gruppen Sabaton. Annars är det lite blandade metal låtar med olika artister man gillar.
Jag lyssnar på allt möjligt som ger mig energi eller som peppar mig! Hör jag en bra låt brukar jag lägga in den på min Spotifylista (som alltid är med mig på gymmet). När jag springer vill jag ha låtar med bra tempo, när jag lyfter vikter får det gärna vara lite "skrikigare" och vid rörelseträning och stretch får det gärna vara typ Florence & The Machine. En salig blandning helt enkelt! Du kan ju kolla min lista om du hittar något du gillar där :)
Jag har, som #2, min egen spotifylista som jag brukar lyssna på när jag vill ha lite extra pepp! Ibland brukar jag också lyssna på den här spotifylistan också (hittad på http://www.linabjorkskog.com). Oftast brukar jag varva min egen lista med några poddar också, då oftast Christer i P3 eller Tankesmedjan :)
Tack! Ska kika in på listorna :). Kan för övrigt tipsa om appen Zombies, run! Jisses som jag sprang idag.. Riktigt kul app ! :)
Låtar med bra tempo! Dragonforce är favoriter när det gäller styrketräning. När det gäller konditionsträning är min favorit pinsamt nog Scandalbeauties - We are alive (haha). Öser alltid på till 1000 när jag har den i hörlurarna.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Jag lyssnar på det som jag känner för. Är jag lite nedstämd så blir det en sorts musik och när jag är glad och har massor med energi så blir det något som ger mig ännu mera energi.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *