Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 635 ggr
iwannabecool
0

igång igen (förhoppningsvis)

Så nu ska jag börja gymma igen. Haha, jag har haft ett uppehåll med gymmningen hela detta året faktist, har "bara" varit ute och sprungit och kört hemma träning. Men nu va mamma tydligen villig att köpa ett gymkort till mig så, lets do this shit!

haha, men de dåliga är ju att jag är 13 så mamma/pappa måste följa med hela tiden på gymmet :/ Så jag vet inte hur långt tiden räcker, men jag ska försöka 1-2 gånger i veckan iaf :) 

Nu till min fråga: Vad ska jag göra? Alltså vad ska jag göra på gymmet, springa på band? Styrketräning? Och vilken ordining, ska jag värma upp på bandet och varva ner på bandet?

Det jag vill förbättra är väl mest min kondis, och samt tajta till kroppen.. 

ps. Jag tränar på sportlife ;)

jasmina.p
0

Träna kondition + över kropp
nästa gång tränar du  kondition + underkropp

Tex :)  du kan ju dela upp så du tränar kondition 20min sen styrka och efter det kondition igen :) du märker nog vad som passar dig

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

mharya
0

Härligt att du är igång! :) Var bara försiktig så att du inte tar för tunga vikter och förstör kroppen. 

Att värma upp och varva ner på bandet är en bra idé, och glöm inte att stretcha! Jag gjorde inte det i början, vilket jag ångrar. Får inte alls lika mycket träningsvärk efter en stretch och dessutom blir man ju smidigare. 🙂

Om du vill träna kondis är intervaller bra, t.ex:

1 min gå på bandet, 1 min jogga, 1 min springa och sedan gör man om samma procedur igen. Fungerar jättebra på crosstrainer, cykel etc!

Kramar från Maria Hjärta

Medarbetare på Träning iFokus.