Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 1736 ggr
[TheMiko]
0

Hjälp med pulver.

Hej alla! Känner att jag inte kommer längre med min träning just nu, sitter fast på samma vikter och har gjort ett tag. Skulle vilja börja med Aminosyror och proteinpulver.

Har kommit så lång i mitt letande att det blir whey 80 eller 100 lite beroende på priset i den lokala gymgrossisten. 

Men när det gäller Aminosyror att ta innan och under träning, framförallt under är jag mera ställd.

Funderar på Xtend, någon som har testat och vet om den är bra?

Fundering två Whey innehåller ju ganska mycket Aminosyror, behöver man egentligen mer?

Andra förslag mottages tacksamt.

examynia
1

Body Science Whey 100% är det renaste proteinpulvret som finns på marknaden för även en billig peng.

Korvo
1

Håller med #1, Body Science är jäkligt bra och smaken Päron Spilt är något av det godaste jag druckit i hela livet!

Och om man behöver med Aminosyror än det som är i proteinpulvret är väll en fråga om hur mycket man vill satsa, BCAA eller EAA hjälper ju så att du inte bryter ner lika mycket protein i kroppen. Men skulle ju tipsa om att börja bara med proteinpulver och ser var det tar dig :)

Kolla in våran sajt: http://piecesofarts.blogg.se/

[TheMiko]
0

Xtend är ett BCAA preparat om jag minns rätt, tror också jag ska börja med proteinpulver. Då jag håller igen på kalorier så ser jag att jag knappt får i mig 50 gram protein om dagen vilket är alldeles för lite till vad jag tränar. Har köpt typ gainomax tidigare men känner att det blir väldigt dyrt och mindre effektivt i längden.

RobinEH
1

Jag tycker om Selfs "Micro 100% Whey active". Det innehåller 84% protein och XXL säljer 1kg för 149kr (dock under en begränsad tid). Ska man hårddra det hela lite så spelar det ingen större roll vilket märke du väljer på ditt proteintillskott, innehållet brukar vara rätt lika. Det enda man egentligen behöv kolla efter är en passande macronutrientsammansättning. Skulle du dock välja Selfs vassleprotein så är päron/vanilj otroligt god men även choklad. Jordgubb har jag dock inte hört så mycket positivt om.

När det gäller Aminosyror så föredrar jag EAA före BCAA. Fast känner du att du är i behov av just de tre aminosyrorna så kan du för all del spendera pengarna på dem. Leucin har ju en bevisad ergogen effekt samt positiv stimula av proteinsyntesen. Dock skulle jag vilja hävda att vi får i oss gott om BCAA genom kosten, dessutom finns gott om det i vassleproteinpulver. Så nej, fria Aminosyror är inget "nödvändigt" supplement.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Korvo
2

Håller med #4, att du inte behöver mer Aminosyror, men jag dricker EAA för att jag föredrar det för BCAA eftersom jag vill åt de andra resterande amonisyrorna för den allmäna påverkan på hälsan.

Kolla in våran sajt: http://piecesofarts.blogg.se/

[TheMiko]
0

Funderar lite på om jag faktiskt får i mig alla Aminosyror via kosten då jag för närvarande ligger på 1200 kalorier om dagen. Äter så nyttigt jag kan men det blir ju ganska små portioner.