Träning iFokus

Träning

Etikettövrigt
Läst 1070 ggr
ninor
2

När träningen ger resultat

Jag har två huvudsakliga mål med min träning: att gå ned i vikt samt att få så pass bra kondition att jag kan börja spela innebandy igen utan att skämmas. 

Jag har följt ett löpträningsprogram i fyra veckor, vilket har inneburit att jogga x antal minuter, gå x antal minuter, jogga x antal minuter igen osv. Första dagen skulle jag bara jogga 1 minut, och det var nära att jag inte ens klarade det. Jag insåg då hur fort förfallet gått och att jag verkligen behövde börja träna på allvar. Igår fick jag för mig att gå ut och springa utan något träningsprogram att följa. Tänkte att klarar jag 5 minuter så är jag nöjd. Jag sprang 11 minuter, och hade nog klarat 15 också om jag pushat mig själv lite till. Idag är träningsvärken ett faktum (tack vara sit ups och övriga träningar) men gick ut och sprang 10 minuter idag igen, ca en km. För somliga är det ingenting, för mig betyder det allt. Jag minns ärligt talat inte sist jag orkade springa 10 minuter i ett sträck, eller när jag sist klarade av en km. På fysträningarna när jag spelade innebandy förut var jag alltid sist, var alltid tvungen att gå en bit och skämdes ihjäl. 

Jag har nog insett att man inte behöver ta ut sig till 150% och att träningen inte behöver vara en bestraffning. Jag gör det istället till något roligt och tävlar mot mig själv, och det har gett resultat. I'm on fire! :D 

Ville bara dela med mig. OM det är någon annan som vill dela med sig av träningsframgångar så är det självklart välkommet och uppskattat! :)

[westerlind]
2

Vad kul att läsa och GRATTIS till framgångarna!

keptak
1

Vad härligt! Grattis! :)

[Tassy]
1

Härligt! (åh så jag känner igen mig, var också alltid sist och fick gå bitar!!!)

Majsbecka
1

Vad roligt, grattis!! Det är verkligen kul när man märker resultat!

Pelle Långlös
1

Härligt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *