tuffa träningsformer/pass?
Hej!
Jag och mina vänninor har tränat sen juni förra året och vi går på massa olika pass, gymmar och springer. Självklart har vi alla sätt förändringar, vi bygger muskler, går lite ner i vikt och formar kroppen.
Det vi helst av allt dock vill fokusera på är att gå ner i vikt och bygga muskler och jag känner att vi behöver lite råd. Jag är den som tränar mest av oss alla fyra, jag tränar ca. 8-9 timmar i veckan och tränar 4-5 dagar i veckan. Tjejkompisarna hänger på så gott det går men ibland får jag träna själv.
Nu har vi (tre av oss) legat hemma sjuka sedan förra torsdagen, den sista träningen vi gjorde var en blandning av crossfit och ''vanligt gym''. Vår fjärde vännina tränar inte så ofta med oss alls längre så jag försöker fokusera på oss tre.
Det jag vill få tips på är, vad för sorts övningar kan man göra eller vad för sorts pass kan man gå på som gör att man svettas mycket och går ner i vikt men samtidigt bygger muskler?
Vi går fortfarande i skolan så hela vår kost är inte bestämd av oss själva då vi äter skolmaten till lunch men ni får gärna ge kostråd också.
Crossfit er ju en väldigt bra träningsform. men många struntar en hel del på tekniken, vilket kan göra att man tränar fel muskler eller i värsta fall dra på sig skador. men det bestämmer man ju helt sj hur tekniskt korrekt man vill utföra övningarna.
Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare
bygga och samtidigt tappa vikt kan bli svårt.
Men hård styrka kombinerat med långa lågintensiva pass o bortgallring av kolhydrater hade varit mitt tips.
Något slags box-pass rekommenderar jag :) Har aldrig haft så ont i hela kroppen dagen efter, och uthålligheten får sig en omgång ;)