Ont i lungorna/övre magmusklerna?
Hej!
I torsdags tränade jag en blandning av crossfit och ''vanligt'' gym. Jag tränade i 2 timmar och jag fokuserade väldigt mycket på magen.
Det jag märkte dagen efter var att mina övre magmuskler gjorde rätt så ont, alltså de precis under bröstet. Jag antog att det bara var vanlig träningsvärk och att det skulle gå över.
Nu är det alltså lördag och mitt största problem är inte värken utan det är nämligen så att jag har lite svårt att andas. Mina lungor gör väldigt ont, det känns nästan som jag har lunginflammation. Jag hostar rätt så ofta för att jag inte kan få in tillräckligt mycket luft och det gör rätt så ont när jag hostar.
Jag tänkte bara kolla om det är vanligt att man får såhär? Jag ska nämligen träna SkivstångSpin imorgon och vill veta om det är något jag bör tänka på?
Om det hjälper att veta vilka övningar jag gjorde så, fråga gärna så skriver jag upp dem.
Kanske ska lägga till att jag har inte ont när jag andas utan bara när jag måste hosta för då spänner jag musklerna/lungorna(?)
Hoppas det gick över!
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
#2 Fick något virus av någon på gymmet, så jag och mina två vänninor har varit sjuka sen fredag eftermiddag. Värken i övre magmusklerna var olidlig speciellt med blandningen av att vara sjuk men det gick över och jag är nu på bättringsvägen :)
Va skönt!
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus