Träning iFokus

Träning

Etikett: övrigt
Läst 839 ggr
[westerlind]
2

Vad vill ni läsa om?

Jag har nyss blivit Medarbetare här på Träning, och har en massa artikelidéer. Men innan jag ger dem liv så vill jag kolla med er, vad vill ni läsa om? Är det något särskilt, kanske något ni saknar här på sajten? En "nybörjarens guide til gymmet", eller "så behåller du motivationen" eller kanske tips på övningar? Eller en frågelåde-artikel? Säg vad ni tycker, så ska jag göra mitt bästa för att bemöta det!

slarvigt
1

* Jag skulle gärna läsa en artikelserie om olika delar av kroppen. T.ex. har jag nyligen förstått att man bör träna magen på flera olika sätt för att träna de sneda magmusklerna också. Det visste jag inte innan, så sådant vore kul att läsa om. Vad man ska tänka på när man tränar olika delar av kroppen typ.

* Förhållandet mellan löpträning och styrketräning (hur bör fördelningen se ut, vilken blir effekten då). Skillnaden mellan att styrketräna med tunga vikter och få repetitioner och lätta vikter och fler repetitioner (vad händer i kroppen, vad är fördelar/nackdelar med de båda sätten).

* Det vore även kul med videos på hemmaövningar, övningar med hantlar och skivstång och pilatesbollar och liknande. Brukar hoppa över sådant på gymmet eftersom jag är osäker på vad man kan göra… :)

[Qimsid]
0

* Sambandet mellan träning och mat /näring / salter / mineraler och olika tränings humbug (typ sportdrycker eller bananer?)

* Vad man ska undvika vid träning / Hur man inte ska träna (träna fel)

iwannabecool
2

* Tips på nyttig fredagsmys! (det har iförsig inte med träning att göra, men eftersom de flesta här prata mycke och kost så ;))

* så behåller du motivationen, LÄTT! tappar alltid motivationen :(

* sedan skulle de vara kul med kanske, 2 nya övningar/vecka eller något sådant ;)

[westerlind]
1

Massa bra tips! Ska försöka få ihop något i helgen :)

slarvigt
0

Kul! :)

RobinEH
2

Fettoxidation och viktminskning

Vad som ger störst höjning av proteinsyntesen efter träning.

Citronsyracykeln.

Laktat och laktattröskeln.

Behovet av kolhydrater i samband med träning.

Fitness-Fatigue modellen.

Vila mellan seten för träning med hypertrofi som mål.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[Tilde]
2

Kanske något om träningskläder, t.ex. att hitta rätt i jungeln av sportbh:ar och liknande. :)

Wickis
0

Kanske olika sorters träning och vilka resultat den sorts träning ger? Glad