Träning iFokus

Träning

Etikettskador-och-problem
Läst 1596 ggr
SofieJasse
0

När ser man resultat?

Jag har varit sjukskriven typ i ett halvår, detta innebär alltså att jag inte har kunnat motionera alls. Det är inte så att jag är överviktig, snarare tvärtom eftersom alla mina muskler har blivit mycket mindre och så har jag fått mer fett på kroppen än innan. Men i Februari så får jag lov att börja träna igen.

Då undrar jag hur lång tid det tar innan man märker skillnad, både som man själv känner och som man kan se?

Jag kommer träna som jag gjorde innan och lite till så småningom. Då ser det ut på det sättet att jag rider 3-4 ggr i veckan. Jag har hört att man tränar främst styrka med ridning. Så jag kommer gå ut och springa 2 ggr i veckan (precis som jag gjort innan) och tillsist så gör jag alltid hemmaövningar för att stärka baksidan av låren, ryggen och armarna för att det är bra när man rider för att få balans typ.

Jag äter inte direkt onyttigt. Det är aldrig godis, kakor, chips eller socker för min del och jag äter alltid grovt bröd istället för vit osv. Jag äter verkligen inte onyttigt, men sen har jag liksom med alla delar av kostcirkeln så jag gör inte som vissa att jag skippar kolhydrater eller så.

Jag undrar hur lång tid det kan ta tills man ser resultat? Jag har aldrig i mitt liv innan varit ovältränad för jag har alltid kunnat träna regelbundet, men nu har jag panik! Känns som jag aldrig kommer komma i form igen :S

Nali
9
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

Stephanie
1

#1 Den var bra! Den borde jag nästan sätta upp på väggen… Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

SofieJasse
0

Hahahah! Tack, det ger hopp för sommaren !Skrattande

[jennie860]
1

i samband med operation av magen  var jag inlagd på sjukhus och åt ingenting på 1 vecka. jag tappade 10 kg på 6 dagar, nästintill allt var muskler.

När jag väl kunde börja träna igen gjorde jag som jag gjort innan, med kompletterande övningar för de stabiliserande magmusklerna. jag tränade så mycket jag ville, vad jag ville, så länge det kändes bra och inte gjorde ont. jag tvingades till gymträning eftersom jag inte klarade av stötarna som hopp innebär på gruppträningen. jag upplevde att det ganska fort kändes skillnad på vad jag orkade och klarade av, men jag var inte tillbaka på normalvikt förrän efter 6 månader. efter ytterligare 3 månader var jag i väldigt mycket bättre form än innan. gymträningen gjorde under för mig och jag har aldrig tränat så effektivt, jag blev sjukt mycket starkare och kroppen har aldrig sett så vältränad ut. Nu när jag kan hoppa igen så tränar jag nästan bara gruppträning och tappar såklart lite i styrka, men jag är mycket gladare :).

hoppas du mår bättre och att du kan hitta tillbaka till träningen. jag tänker att det är lättare att ta sig tillbaka när du vet de positiva effekterna av träning (både fysiskt och psykiskt) och för att du redan har teknik och allt det där inlärt :)

mvh

Jennie

[jennie860]
0

jag kanske ska tillägga att fokus medmin träning inte var att komma tillbaka till min gamla kropp utan att _kunna träna igen. jag gissar att var du lägger fokus och motivation spelar stor roll för hur snabbt du når dina mål. Jag säger detta bara för att du inte ska känna att "shit, tar det så lång tid"… detta var ju i mitt specifika fall :)

lycka till!

isafisa
0

Jag tror du kommer märka skillnad ganska snabbt :) Allt beror ju på vad det är du vill uppnå :) Jag började träna med fokus på att bli just starkare, inte smalare, och det blev jag snabbt :)

SofieJasse
0

Många säger ju att vägen upp tar lika lång tid som bakslaget har tagit typ… :S Men jag hoppas ju verkligen inte att det är 100% sant.

[jennie860]
0

nej det tror jag inte att det gör. och som sagt, du kommer snart märka skillnad i vad du orkar!

SofieJasse
0

Skönt att veta! :P