Träning iFokus

Träning

Etikett: skador-och-problem
Läst 1509 ggr
slarvigt
0

Påverkas träningen av mens?

Tycker ni att er mens påverkas av träning? Jag vet att man kan bli av med den ifall man tränar för mycket, men för mig har det istället blivit mer. Eller att den pågår under längre tid i alla fall. Kan tillägga att jag precis har börjat träna mer regelbundet flera dagar i veckan, så det är ju lite "nytt" för kroppen.

Fridaaaa
0

Jag kan inte träna de första 2-3 dagarna av min mens, men sedan är det inga problem. 
Är nämligen svullen, trött osv

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
0

Det kommer mycket mindre mens efter att jag börja jogga. Jag har ingen aning vad det kan bero på men jag är tacksam för det.

slarvigt
0

#1 Det brukar jag kunna träna mig igenom, min fråga handlar mer om ifall man kan få blödningar av att träna. Min mens har nu pågått längre än en vecka nämligen och det kan ju hända, men det sammanfaller gärna med perioder då jag tränar mer.

Fridaaaa
0

#3 Ok missuppfattade det då.
Nej det tror jag inte att man får pga träning :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

slarvigt
0

#2 Hm, okej. Det vore ju mer praktiskt om min också gick den vägen kan jag tycka :P

Nali
0

Jag älskar att träna när jag har mens just för att mensvärken ibland minskar men f.ö älskar jag att träna oavsett vad, mensen påverkas dock inte på något sätt för mig