går det på 5 v?
Nu är det såhär, vi ska och simma men klassen om ca 5 veckor, och jag är inte nöjd med min kropp och vill helst inte gå runt i bikini framför alla i min klass om man säger så.
Jag äter INTE godis eller chips, dricker inte läsk. Däremot äter jag frukt(melon,päron,äpple,clementin m.m) som fredagsmys. Tycker ni att jag ska fortsätte med det eller är de också dåligt p.g.a fruktsockret?
Jag har ganska bra matvanor annars också, äter mycket grönsaker, igår åt jag t.ex. halva tallriken med grönsaker ca en dl potatismos och typ 6 köttbullar. Äter ganksa mycket till frukost då maten i skolan inte är så god så jag skippar oftast den, ist äter jag ett större mellanmål när jag kommer hem.
Jag är också ute och springer/powerwalkar så ofta jag hinner. Har en app på telefonen som heter C25K som jag använder mig av, blir riktigt trött efter ett sånt "pass". Sedan kör jag även lite övningar hemma, som plankan, armhövingar(även fast jag inte kan göra så många än) , situps osv.
Nu är min fråga då, ska jag ändra mina matvanor? Hur ofta ska jag springa/powerwalka, vad ska jag göra för övingar för att få smalare lår/fast mage osv ?
Hoppas att ni tar er tid att svara på detta, kram! :)
Jag tycker inte du verkar ha dåliga matvanor :) Du äter mer kött än kolhydrater, vilket är bra och inget godis och liknande. Frukt är inte 100% nyttigt, men jag tycker det är mer nyttigt än onyttigt. Vill du dock vara ännu nyttigare kan du byta ut frukten mot grönsaker, minitomater, morötter, paprikabitar, osv. 
Springa kan du göra några gånger i veckan, det är nog. Tycker det låter som om du gör allt du kan göra. :)
Jag har provat att göra typ gurkstavar och morotstavar, och de va faktist väldig gott, de kommer jag lätt köra på i framtiden 
Men de är de att jag inte har så bra kondis så jag springer kankse i max 2 min sen måste jag vila… Sedan finns de inget bra ställa att springa på hemma hos pappa (pw:ar mest hos honom) då nästan alla i min klass bor där och känns lite pinsamt om typ killarna ser mig vara ute och springa.. :/ Men jag brukar typ göra "jogga på stället" och höga knän sparka rumpan osv innomhus 

#2 Ah, okej. Men kör du C25K så är det ju gångpaus i passen också. :) Sen ökar man mängden spring och minskar gången för varje vecka. JAg var som du när jag började också, sprang bara i några minuter innan jag "dog", men nu är det mycket lättare! Men jobbigt att det inte finns någon skog eller liknande att springa i! :/ All vardagsmotion är ju såklart bra och att du kör lite extra är super 
Hahha , på vägen hem från skolan tar jag alltid omvägar för att jag ska få extra motion xD
För att förbruka lagrad energi så krävs ett energiunderskott (du måste alltså inta mindre energi än din kropp förbrukar). Antingen så drar man ner på kosten, ökar på träningen eller kombinerar dem.
Och tänk på att du inte kan "punktförbränna" kroppsfett.
jag har valt att dra ner på kosten(spec. kolhydraterna) lite och öka träningen lite 
Det är jag fullt medveten om! :)