Träning iFokus

Träning

Etikettskador-och-problem
Läst 1351 ggr
ifokusida
0

Huvudvärk!

Jag har precis börjat träna på gym igen, har inte gjort det på ca 1½ år. Varje kväll efter att jag tränat får jag en sådan fruktansvärd huvudvärk. Förstår inte vad det kan bero på!

Jag står på konditionsmaskiner ca 40 minuter vid nästan varje träningstillfälle, sedan maskiner som jag går igenom. Jag varierar även med simning. Innan jag började på gymmet har jag promenerat 7-8 km någon/några dagar i veckan men inte märkt av någon huvudvärk vad jag kan komma på.

Jag har kollat upp hur mycket jag ska dricka och jag är vanligtvis dålig på att dricka både under träning och all annan övrig tid nämligen. Jag har nu under några veckor försökt att få i mig "rätt" mängd vatten, plus att jag tar en resorb (vätskeersättning) inför eller efter varje träning. Tyvärr utan resultat. Jag äter bra och varierad kost med allt vad kroppen behöver i matväg. Jag äter frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och ibland kvällsmat. Jag känner mig inte trött eller liknande, utan det är "bara" huvudvärken som spökar ordentligt. De dagar jag inte tränat har jag heller ingen huvudvärk alls.

Är det någon som kan veta vad problemet möjligtvis kan bero på? Oerhört tacksam för hjälp!

slarvigt
0

Man får även huvudvärk om man dricker för mycket, så det kan ju bero på det då :) Prova att trappa ner lite på vattnet, tycker jag.

freck
0

Mineralbrist eller överansträgning av övre trapezius när du tränar.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare