Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 3280 ggr
Wickis
2012-10-17 09:26
0

Platt mage

Jo, jag har bestämmt mej nu. Vill ha platt mage innom ca 1-3 månader. Jag är en 14årig tjej och jag vill bara tajta till kroppen lite, få mindre lår och platt mage. Hur ska jag göra för att få en platt mage så snabbt som möjligt? Hur ska jag göra med maten. Juste, har hört att man får platt mage när man går ut och springer men ska man ha någon speciell teknik då, tex intervaller? Är det någon som har vet/testat något speciellt träningschema. Jag har tillgång till att träna hemma, gå ut och springa och sen har vi ett gym där jag bor. Det vore jättesnällt om någon skulle vilja ge några tips Glad

(vet inte om jag valde rätt kategori :s)

tm-l
2012-10-17 10:22
0

Är också intresserad av svar så jag sätter en kommentar här :)

LaSadie
2012-10-17 17:11
0

Det gäller att bränna fett så någon form av konditionsträning är bra. Intervaller är bra för att öka uthålligheten, har börjat göra det själv och det är riktigt jobbigt men känns bra efter det. Sen förstås att köra magövningar av olika slag. Lycka till

Wickis
2012-10-18 08:35
1

Okej tack för tipsen :D Ska man äta något speciellt? :P

slarvigt
2012-10-18 10:12
2

Du är 14 år och bör inte banta, eftersom din kropp fortfarande växer :) Däremot kan man ju ta bort godis och kakor och sådant. Det är farligt att inte ge kroppen ordentlig näring under tiden den växer, det är därför jag säger så.

Wickis
2012-10-18 10:29
0

Haha okej :P Tack. Men intervaller, hur ska jag göra då?  Jag är lite efterbliven… xD

kaian
2012-10-22 16:07
0

Prova dig fram med intervallerna, det viktigaste är att du har en markant skillnade mellan intervallerna, tex springa fort 1 min, jogga 1 min.
Eller jogga 1 min, gå en minut.

Gör det som känns bäst, men ta i ordentligt efter ett intervall pass är man helt slut.

RobinEH
2012-10-22 17:15
4

Om du kan få en "platt" mage och mindre lår på 3 månader beror helt på dina gener och energiunderskott. För att förlora fett krävs ett faktiskt energiunderskott. Då du tillför kroppen mindre energi än den förbrukar så tvingas den använda lagrad energi, bl.a. fett. Att minska mängden fett kring specifika områden fungerar endast genom kirurgiska ingrepp och ev. hormonpåverkan etc. Punktförbränning existerar inte. Din genetik bestämmer vart energin skall tas från. Du kan springa 50mil om dagen utan att minska mängden kroppsfett. Din kondition och inre hälsa kan förbättras avsevärt men om du tillför kroppen mer energi än den förbrukar så kommer energin att lagras. Eftersom du är så pass ung så antar jag att du fortfarande är i puberteten och därmed utvecklas din kropp. Under denna tid är det viktigt att tillföra kroppen tillräckligt med näring och energi. Byt gärna diet, men börja inte med någon bantningsdiet.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Wickis
2012-10-23 08:17
0

Okej, tack för tipsen :P

Fiskbiten
2012-12-30 21:29
1

Tips till dig är att träna dom inre magmusklerna som gör att magen stärks inifrån. Vanliga situps hjälper inte att få en platt mage. Plankan, bords situps är bra övningar.

RobinEH
2012-12-30 21:36
1

Ingen magträning ger en "platt" mage.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Fiskbiten
2012-12-31 10:13
0

#10 Jo det finns magövningar för en plattare mage. Dom inre magmusklerna drar in magen kan man väl säga. Det är dom som stöttar upp magen. Kan länka till en bra tränare som faktiskt vet vad hon pratar om.

P.s hur kan man annars förklara min mage som minskat 10 cm i omfång samt blivit plattare? Jag har kämpat länge med en s.k mamma mage efter barnafödande och äntligen har jag hittat en metod som ger mig plattare mage. Glad

Länk: http://www.linabjorkskog.com/traning/trana-inre-magmuskler-i-vardagen