Träning iFokus

Träning

Etikettskador-och-problem
Läst 1392 ggr
Anoki
2012-12-26 21:11
0

Läger imorgon

Hej!

Jag spelar innebandy och har blivit uttagen för att försöka komma med i distriktlaget för oss unga tjejer. Imorgon ska förbundet ha ett läger till på lördag, vi kommer att åka till Danmark. Under dessa dagar kommer det att vara 3 träningar, 4 föreläsningar och en tunering på lördagen innan vi åker hem i ca 2 timmar skulle jag tro. Träningarna är 1h och 45 min.

Saken e den att jag har väntat på detta länge nu och vill lixom inte missa de, de händer bara en gång och är viktigt för mig. Och i förrgår blev jag förkyld och fick väldigt ont i halsen, vet att man helst inte ska träna då men vill ju verkligen detta. Kan man göra något litet extra som gör de bättre och enklare att röra så på sig? Ska ta de lugnare än vanligt men kommer ändå vara fartfyllt lixom.

Som sagt så åker jag hemifrån imorgon vid sju tiden så skulle gärna vilja ha svar innan de då jag inte kommer kunna läsa efter. Tack!

RobinEH
2012-12-26 23:52
0

Lite krasslig näsa och hals är inte så jättefarligt. Har du däremot problem med luftrören och andra delar nedanför halsregionen så bör du hålla dig hemma, eller om du har feber.

Att gurgla saltvatten brukar hjälpa mot halsont. Vad gäller rent energimässigt så bör du se till att äta tillräckligt. Ordentligt med sömn är även det viktigt (så jag hoppas att det är morgon då du läser detta).

Sedan får man inte annat än acceptera att prestationen försämras då kroppen insjuknar. I dessa lägen prioriteras fysisk träning väldigt lågt, vare sig man vill det eller inte.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa