träna rygg?
Jag spelar handboll och har fått sagt till mig att jag behöver träna mage, armar och ryggmuskler mer av min tränare. Då undrar jag, hur kan man träna rygg? förutom "sälen", då jag aldrig förstått mig på den och aldrig ens fått träningsvärk av den. Har fel teknik antar jag 
Tips på andra övningar mottages också tacksamt. Bör nog också nämna att jag inte kan ta mig till gym 
Har du provat plankan? Den tycker jag om!
Benlyft, fällkniven, rygglyft med vikt (flaska med vatten), utfall med vikt, knäböj med vikt. De övningar jag kommer på just nu:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Plankan är kanon, kan även göras omvänd dvs med magen upp. Du händer på armbågarna och har hälarna i golvet och så spänner du hela kroppen.
Rygglyft, för att få dom att kännas tänk verkligen efter med vilken del av kroppen du lyfter med och se till att det är ryggen. Är det för lätt att bara lyfta frn golvet så sträck ut armarna framför kroppen, är det för lätt kan du hålla i något med lite vikt som en bok eller en fylld vattenflaska.
Höftlyft är en bra övning som visserligen tar rätt mycket i rumpa och baksida lår men även stabiliserar bål om man gör den på ett ben. Ligg på rygg med fötterna i golvet och placerade en bit ifrån rumpan 1-2 dm ungefär. Spänn sedan kroppen och lyft höfterna mot taket. För att göra det hela lite mer instabilt och därmer träna bålen mer så sträck ut det ena benet rakt ut i startpositionen och behåll det så under hela tiden. Viktigt är att höfterna hela tiden är raka i förhållande till varandra så du inte lutar åt ena sidan.
Sedan att i alla övningar du gör, om det är knäböj eller utfall tänka på hållningen, jämt och hela tiden. Det ger mer än man tror.