Vad har du tränat idag?
Tänkte det vore kul med en tråd där vi skriver vad vi har tränat idag, för att visa för oss själva att vi är grymma och för att kanske inspirera andra? Vet att det har funnits förut, men det var ett tag sedan.
Plus för bilder såklart! Svett och brännande muskler får alltid tummen upp.
Jag har haft vilodag så det blev bara en powerwalk och några hundpromenader för min del. Imorgon däremot står styrketräning på schemat!
För mig blev det 45 minuter Wii Fit Plus hemma efter jobbet. Lite boxing, lite step, lite balansövningar och lite snöbollskastning. Helt okej en måndagskväll! Och det bästa med att träna hemma är att man får låta hur mycket man vill utan att någon tittar på en och undrar vad-tusan man håller på med!
Ca 1h gymmande med crosstraning som kondition och mage fick sig en omgång idag =) Sen blev det 1h powerwalk ikväll också. Riktigt skönt!
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Började dagen med 15 minuter jogg på löpband, sedan 30 minuter stenhård benträning (djupa benböj, squats, bollinrullningar med mera), 10 minuter mage, 10 minuter nedvarvning på löpband och stretch. Sedan blev det 30 minuter på Wii med fokus på balans! Och nya löpskor har införskaffats, hurra, nu blir fötterna glada :)
Igår blev det 30min PW före frukost, 45 min hoppning med hästen. Eller ja, någon minut nere på marken men den största tiden satt jag på hästen :P och sen 15 min springande och 20min PW på kvällen:)
Mvh Emma
16km promenad och 1h på gymmet där ryggen fick sig en körare ;)
Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/
1,5 mils cykling fram och tillbaka till jobbet och 15 minuters Wii på kvällen. Råkade trampa snett på jobbet när jag skulle hänga upp kläder >< så nu är ena fotleden småsvullen. Hoppas det försvinner snabbt, är så sugen på att ta mig ut och springa!
30 min PW x3 och 1h och 45min gymmande blev det idag:) rumpan gör ont efter att svanskotan skadades igår (otur att jag alltid ska ramla rakt på rötterna) men blev mycket bättre efter 17 min uppvärmning :) Mamma tror alltid att jag ska dö när jag ska hoppa haha. Jag skadade mig mer på handbollen och simningen men det kommer hon inte ihåg :P
Mvh Emma
Igår var en riktig segdag! 1,5 mils cykling och 15 minuters Wii igen men det var väldigt motvilligt och energilöst. Så idag ska bli bättre!
Ojoj, dags för uppdatering!
I fredags körde jag bröst/triceps varvat med intervaller. I lördags blev det många långa kilometers promenerande, och idag blev det superset (bröst/triceps, vila, axlar/mage, vila, rygg/biceps, vila och framsida av ben/baksida av ben) och OJ vilken svettlycka. Imorgon drar hösten igång för mig och det är dags att börja med pass på gymmet, YES!
IOnte idag men igår cyklade jag totalt ca 4 mil med cykelkärra :)
Man var härligt mör på kvällen :D
#11 Bra jobbat!
Idag blev det cykel fram och tillbaka till jobbet och sedan 1h Step (höstens första pass!). Kände mig stark och lite överlägsen (fy på mig) som var den enda som höjde upp brädan TROTS att det var helt nytt pass med nya övningar. Men det gick bra! Lite känningar i knäna nu bara, men asch, skam den som ger sig.
40 min crosstraining. Det enda jag hann med idag efter jobb. Imorgon blir det lite mage och 30 min löpning efter jobb :)
Mvh Emma
Cykling fram och tillbaka till jobbet, sedan snabbtsnabbt till gymmet för 70 min Box med min syster. Inget främjar ett gott syskonskap som att banka skiten ur varandra ;) Känns i heeela kroppen nu, GÖTT.
Blev 20 min crosstraining igår ist för 30 min löpning för jag kände att jag hade inte orken för löpningen.. Idag blev det 7 min uppvärming på löpbandet 3x15 på 4 olika arm/bröstmaskiner + 3x15 på ryggmaskinen och sen 28min löpning. 15 min 9,5km/h och 13 min 9km/h + 2 min PW på 6,9km/h. Är så sjukt stolt över mig själv! Innan orkade jag knappt uppvärmningen och nu körde jag 28min! Men jag är så sjukt taggad på att nå mitt mål!
Mvh Emma
Här blir det ofrivillig träningsvila ett par dagar… har ont i hela foten så bara att stå på jobbet är lite jobbigt. Har Hallux Valgus sedan tidigare som gör sig påmind något djävulskt, hälen har det hänt något med och själva fotleden har svullnat upp. Tillsammans bildar de en fin stråle av smärta upp genom smalbenet, knät och upp till höften så jag går som en gammal gumma. Jajjaaa… lika bra att vila upp hela kroppen ett tag, det var väl dags med det.
Igår blev det 10 min uppvärmning, 90 min benövningar, 20 min löpning efter styrkan. Har gått upp till 86,2kg i benpress :D NU börjar det likna något! Love it! Idag blev det 10 min uppvärmning, 50 min magövningar och 20 min löpning. Bestämde mig för att nu SKA jag springa 20 min utan o stanna. Skam den som ger sig! Konditionen börjar komma tillbaka. De 5 sista minuterna var inte allt för jobbiga. Upp mot 10-15 min blev det jobbigt och sen blev man van så det var bara att pinna på.
Mvh Emma

Idag var jag på gymmet och tränade bål med lite övervikt mot mage.
Igår klättrade jag.
I tisdags var det handbollsträning med tillhörande löpuppvärmning.
Måndags var klättring.
Idag är det fysträning med hunden som gäller, så vi kommer befinna oss i slalombacken och kriga oss både upp och ned där ;)
Igår var vi ute och gick/joggade i nästan 3 timmar :)
Jag har precis insett hur kul det är att träna tillsammans med hunden och få vara ute samtidigt. Är en så skön känsla att komma in och både han och jag är lika slut :)
Förra veckan blev det Step på måndag, helkroppsövningar på onsdag och ben på fredag. Idag fick det bli Step igen! Mitt bästa älskadede pass, haha. Börjar komma in i höstens rörelser nu och behövde bara starta om hjärnan en gång (framsteg!).

Idag sprang jag. Det gick fruktansvärt dåligt. Redan från första steget kände jag att det inte var någon bra dag. Enda jag kan vara nöjd med är väl att jag sprang hela rundan ändå.
Igår blev det mage för hela slanten. Har en utmaning med en kompis vem som först kan få ett sexpack, haha. Förloraren får bjuda på ett sexpack. Idag blev det en runda i skogen, långsamtlångsamt för att inte skada foten men runt kom jag. 3 km på 20 minuter, absolut ingen höjdartid men ack vad skönt det var!
#22 jag vill köra det med en kompis men jag vet redan att jag kommer förlora för det känns som om hur mycket jag än tränar så händer nada :( och jag har redan en hand med fett på magen och varje höft:( alltså, om jag klämmer åt med handen runt fettet så har jag "en hand med fett".
Mvh Emma

Igår klättrade jag lite lätt på förmiddagen och var på gymmet och kårde bål på kvällen. Idag blev det ett lite intensivare klättringspass som gick bra ända fram tills migränen slog till och jag fick åka hem.
Fick en liten känning i ljumsken men hoppas på att det är snabbt övergående, har löpning planerat för imorgon.
En bild som inte är från idag när vi var inomhus utan från självaste nationaldagen när vi var ute vid ekoberget.
# 24 Klättring verkar så häftigt och FRITT på något sätt.

#25 Det är underbart. För mig i alla fall. Det är fysiskt ansträngande, det kräver mycket av det mentala och det är trots att många inte tror det väldigt socialt.
Jag har tyvärr inte tränat på 3 månader men IMORGON är det min första träningsdag ska träna zumba och crosstraining tillsammans med min kompis fan va jag längtarrrrrr !!
Jag har kört helkroppsövningar, bodyweight, hela veckan.
Idag blev det en 35 minuters promenad hem.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Promenad på 1.20h och sedan bodyweight pass hemma.
(längtar efter gymmet)

30-35 min styrka på överkroppen, sen 15 min intervallträning.
Bodyweightpass - mycket armar, helkropp.
Idag blev det ett crossfit-inspirerat pass med kompis! Hon hade slängt ihop en WOD till oss (10 "armbågsgång", 25 lååånga situps, 30 squats och 10 armhävningar, allt 3 gånger utan vila). Sedan lite blandat med bollinrullningar, boxhopp med burpees och annat roligt. Utmanade mig själv att hoppa upp på en riktig box och se, det gick det med!

Eftersom ljumskfanskapet (ursäkta ordvalet men det är vad jag känner) inte är smärtfri så har jag haft ofrivillig vila ett par dagar. Igår var jag dock på gymmet och körde ett rejält pass för överkroppen.
Bodyweightpass så svetten rann.
1. 25 In and outs abs
2. 12 Sumo Squats
3. 25 Froggy Leg Ups
4. 12 Sumo Squats
5. 25 Scissors
6. 12 Sumo Squats
7. 25 Straight Leg Ups
8. 12 Sumo Squats
En lång promenad, sedan bodyweight as usual.
Idag blev det;
Stabilitetsövningar (tex. plankan) sedan sumo squats mellan alla övningar, mycket fokus på armar, lunges med kick och high knees.
Denna veckan har det blivit: Måndags- 2,5km löpning som uppvärmning, 3x8 intervallövningar och 60 min PW efter detta. Tisdags- ridning Onsdags- 20 min löpning, 60 min PW på löpbandet. 1 mil totalt. Torsdags- 8,5km på löpbandet. 15 min löpning och 55 min PW. Idag blir det- 10 min löpning som uppvärmning, 5x8 intervallövningar med kroppsvikten och sedan 60 min PW efter detta.
Mvh Emma

Igår kändes ljumsken mycket bättre så jag provade ett kort klätterpass på 50 minuter och jag var lite öm efteråt men inget allvarligt och det blev bättre väldigt fort så jag hoppas det är bra nu.

Tränade benen idag, skulle även gjort intervall men efter mina knäböj så sa benen nej nej nej :)

Idag blev det ett snabbt och väldigt intensivt pass på gymmet. 35 minuter inklusive uppvärmning och rörlighet efteråt. Jag var helt slut.
Idag har det varit vila, har träningsvärk i benen, ryggen, magen och armarna. Finns knappt något kvar som jag inte har värk i .. ^^ Men imorn kör jag igen.
Idag blev det 30min+ intervall, på löpbandet. Och direkt efter några bodyweightövningar. Bland annat vanliga squats, sumo squats, high knees etc med vikter på armarna.

Igår klättrade jag, underbart.
Idag blev det Step igen. Har dock lärt mig stegen så känns inte riktigt som en utmaning längre… måste hitta nåt nytt!
45 min dressyr. Känns i ben och rumpa nu!
Mvh Emma
Samma som #35 + high knees så många jag orka, plankan med vikter, olika armövningar och vanliga squats med vikter. *pust*
Idag blev det att testa om jag kunde klara en del i det fysiska provet, och det gjorde jag med 40 sekunder. 2km på 10.13. Sen blev det intervallövningar med kroppsvikten och 8km PW. Imorgon ska jag försöka mig på 1mil på under timmen. Vi får se hur det går!
Mvh Emma

Jag klättrade idag.
Igår blev det Box. Välbehövligt, mycket känslor som slogs ut och efteråt var jag som en mör go hög av glädje. Nu sitter jag och väntar på att frukosten ska smälta så att jag kan få pressa mig med lite vikter!
30 min spinning
10 min joggning
70 min powerwalk
30 min styrka! det var dagens träning!:)
2,5 km lugn jogging som uppvärmning.
Sedan 5 frontraise, vila, 12 scapula external rotation, vila. Allt fyra gånger, sedan 100 kettlebellswings, 20 lunges med 15 kg vikt och till sist 30 burpees. Svettlycka och döda ben, jajamensan!
Igår blev det PW och dans, ute med hunden, i ungefär 1.30 minuter - mitt i natten. Otroligt skönt!
Idag blev det;
10 High knees + 2 tuck abs
Push-up kombination
Frog jump, push-up, 2 knee in's, burpee
rotational twist med vikter
Ovanstående, 4 set.
Sedan
6 sumo squats
20 Biceps dips
så många high knees jag bara orka, med vikter på benen.
Ovanstående, 3 set.
Sedan - dusch!
15 min cross som uppvärmning
15 boxhopp
25 walking lunges
25 kettlebellswings
30 situps
Ovanstående 3 gånger
Hårt, snabbt och effektivt. In och ut ur gymmet under timmen, precis som jag gillar det!

Och jag klättrade igår. Om jag får till livet med städning och allt annat jag behöver göra så hoppas jag hinna med en löprunda någon gång under dagen.

Det där med löprunda uteblev alldels men idag har jag varit på gymmet och kört fullständigt slut på mig.
I förr går blev det lång promenad igen på 1.30h + 100 squats, 100 lunges, triceps dips och pushdowns - så många jag orkade.
Igår blev det att flytta runt på möbler och lådor, och hålla på hela dagen. Så efter det blev det bara 100 squats, 100 triceps dips och scissors.
Idag;
25 pushdowns
25 push-ups
12 sumo squats, side knee raise
25 froggy leg ups
25 scissors
25 straight leg ups
25 side leg ups
ovanstående 3 set
+ Så många high knees och sumo squats som jag orkade som avslut. Så att jag skrek.

Idag har jag, föga överraskande, klättrat!
2km lugn jogging som uppvärmning.
3 djupa squats med TUNG boll upp över huvudet
15 boxhopp
Ovanstående 5 gånger
15 hantelpress
15 situps
Ovanstående 3 gånger
Sedan en timmes yoga. Härligt mör och mjuk i kroppen, mysigt.

Idag kom jag ut på den där löprundan. Det gick väl inte vansinnigt fort men det får duga. Med den mördande träningsvärken jag hade kvar sedan lördagen så kändes det okej ändå.
Duktiga alla är :D
Jag körde;
Butterfly elbow to knees
Spidermans
Knee to opposite elbow, up and down plank
Around the worlds
Exploding pushups
10 switch lunges, 10 hop ups
10 straight up abs
Push up around the worlds
Toe touches
5 squats, 2 hops knee to elbow
Plank jump over
10 pogo's 5 per leg
Alla övningar i 50 sekunder, med 10 sekunders vila mellan varje combo. 2 set.
+ 60 pushdowns
Och fy i h-vete vad tungt!
Jag ska springa intervaller 40min!
och köra övningar mage & lår! (med lätta vikter) 20 min..:D
Idag blev det 25 min uppvärmning på crosstrainer, sedan:
20 sumosquats med bollsvingar
20 situps
300 meter löpning
Ovanstående fem gånger (vilket genererade en del frågande blickar från resterande på gymmet som undrade varför jag sprang fram och tillbaka mellan gymavdelningen och löpbandet, men det får man bjuda på!)
Bastu, dusch, mat och kaffe på det och jag är lycklig. Har mer och mer börjat gilla snabb, explosiv träning! Känner mig stark!
Idag blev det ingen träning men igår blev det 45 minuter på gymmet men fråga mig inte vad övningarna heter får det kan jag inte. Har sjukt svårt att lära mig vad dessa heter. Jag vet att jag gjorde benpress både i stående och liggande.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Idag blev det 20 min uppvärmning på en ny maskin (korsning av löpband och crosstrainer), sedan tre varv av följande:
20 sek cykelcrunch
20 sek planka
20 sek situp på boll
20 sek vertikal crunch
20 sek longarm crunch
20 sek "baklängescrunch"
20 sek crunch med hälarna ordentligt inborrade i marken (bra för tekniken!)
20 sek benlyft i maskin (tror det kallas för captain's chair)
10 minuters promenad i raskt tempo i hög lutning och till sist testade jag på att göra pull-ups. Det tog ett tag att komma över den mentala gränsen men det gick, med hjälp av gummiband!
Idag blev det styrketräning igen.
10 minuter cykling som uppvärmning
Situps och situps fast man ligger på magen istället.
Armpress
Äsch jag kommer inte ihåg vad jag gjorde. 
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *

Jag klättrade idag, först en halvtimme med uppvärming plus ett gäng svårare och några "för svåra" innan jag gav mig på ungefär 25 minuters uthållighet. Helt slut i armarna efter det.
25 minuters jogging som uppvärmning
Sedan 4 varv av följande:
20 armhävningar med handsläpp
20 kettlebellswing (14 kg)
20 walking lunges med kettlebell (14kg)
Sedan
30 situps
10 snabba knäböj
20 situps
10 snabba knäböj
10 situps
Varvade ner med 10 min crosstrainer
Sjukt nöjd!
Cykade och gick om vart annat med dottern idag. Det blev 8,91 km.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *

Idag har jag vilat men igår klättrade jag och i torsdags var jag på gymmet på dagen och sedan sprang jag en kort runda på kvällen.

Styrka och intervall blev det idag. Kändes bra
En hel vecka har gått förbi och jag har inte varit på internet alls.
Men min träning har bestått av ungefär samma upplägg som tidigare inlägg av mig.
Efter tre dagars vila (!) blev det ett lagom pass på gymmet.
25 min crosstrainer som uppvärmning
Sedan 5 varv av följande:
20 snabba, djupa benböj
20 långa situps
10x2 knätouch med boll (10 kg!)
Första varvet var inga problem, inte andra eller tredje heller. Fjärde började det svida lite i benen och femte var riktigt jobbigt, precis som det ska vara.
Avslutade med 15 min rask promenad i backe
Styrketräning 60 minuter
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *

Jag gick en promad i måndags och sedan styrketränade jag i onsags (ben)
25 min crossramp som uppvärmning
Sedan 5 varv av:
6 tricepspress
12 bicepspress
10 min så många varv som möjligt (tappade räkningen efter ett tag)
10 hantelrodd
10 armhävningar med handsläpp
10 djupa, snabba knäböj
10 min rodd som nedvarvning
Igår sprang jag i 30 minuter som uppvärmning.
Sedan blev det squats, lunges, armhävnings combos och high knees.
Idag har jag inte gjort vad jag ska än. Jag är en sen tränare. ^^

Den här veckan började jag med backintervaller på måndagen och sedan klättrade jag tisdag och onsdag, igår blev det en vilodag och idag ska jag klättra igen.
5 minuter uppvärmning
50 minuter styrketräning
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Igår blev det tillslut;
Sumo squats med side crunch
Squats
Armhävnings-kombinationer
Up & down plank
Butterfly elbow to knees
Dips
Scissors
Straight up abs
Froggy leg ups
Straight leg ups
Side leg ups
Lunges
High knees
Igår;
Squats - 100 st
Push ups mot väggen - 100 st
Bicep dips - 70 st
Push ups mot sängkant - 50 st
Push ups nere på golvet - 50 st
Wall sits - 30 sec x 3
Inner thighs lift - 25 st på varje sida
calf raises - 100 st

Var ute och sprang en knapp halvtimme, jätteskönt och kändes bra.
Började med intervaller på löpbandet, sedan blev det teknikträning med kettlebells. Lite crosstrainer och rodd som avslutning.
Igår;
Push ups - 100
Lunges - 80
The Plank - 1 minut x 3
…. kommer inte ens ihåg vad jag gjorde nu, mer än de där. Jaja.

I söndags så klättrade jag. Någon som känner sig förvånad? =)
Igår var det vila och återhämtning och ikväll är det klättring planerat. Onsdag blir det TMI, träning med instruktör i gymmet på friskis. Med den absolut bästa gyminstruktör dom har.
Det blev;
Sumo squats - 12
vertical sit up - 25
sumo squats - 12
oblique twist - 25
sumo squats - 12
plank, oblique & drop - 25
sumo squats - 12
up & down plank - 20
sumo squats - 12
toe touches - 25 varje ben
froggy leg ups - 25
straight leg ups - 25
side leg ups - 25
squats - 25
scissors - 25
push ups - 100
pull downs - 25
Hade mycket energi idag.
Idag blev det;
Push downs - 85 st
Push-ups - 50 st
Up & down plank - 25 st
plank jump over - 25 st
Squats - 110 st
Froggy leg ups - 25 st
Straight leg ups - 25 st
Side leg ups - 25st på varje sida
Scissors - 25 st
Lunges - 30 st
- Allting fördelat på ett pass
Avslutade med 20 minuter intervall på löpbandet.

Torsdag klättrade jag, fredag boxpass på friskis. Igår vila och idag klättring.
I fredags blev det följande.
10 min crosstrainer
10 min rodd
Sedan 5 varv av
5x military press med hantlar
5x frontraise med hantlar
10xarmhävning med handsläpp
5 min snabb promenad för att få tillbaka pulsen
Sedan 2 varv av
2x10 pistols i TRX
10xpullupsteknik i TRX
10 min promenad i backe som avslutning
Igår hjälpte jag en kompis att sätta ihop och prova på ett Cirkelfyspass, så det blev mycket teknik (för att komma på hur man ska säga och instruera för henne), tunga lyft och helkroppsövningar.
Idag började jag med 20 min lugn jogging och 5 min explosiv rodd som uppvärmning.
Sedan 5 varv av följande
10 shrugs med 8kg vikt i varje hand (för ett par veckor sedan tog jag 5kg, kul att det går framåt!)
10 marklyft med 16 kg kettlebell
Sedan 5 varv av
2x5 pistols i TRX
10 pullups i TRX
15 min cross som avslutning

Löpning måndag, en lite kortare runda men ett par backintervaller på halva vägen och sedan fartlek på hemvägen. Idag klättrade jag.
Usch, nu har jag missat att uppdatera igen.
Jag har kört olika comboövningar som vanligt. Igår körde jag stenhårt, hela kroppen. Bland annat squats, lunges, up & down plank etc etc plus cardio som avslut. Idag körde jag enbart cardio på fasta. Imorgon blir det ett benpass plus lite till.
Idag blev det 20 min crossramp som uppvärmning, sedan 4 varv av följande:
10 back squat med stång på bosuboll
10 rodd med hantlar
Följt av 10 minuter så många varv som möjligt (tappade räkningen…) av
10 wallball utan vägg
10 situps
2x5 stående toetouch med vikt
Avslutade med en promenad på löpbandet. Var otroligt ofokuserad idag på gymmet så tog inte i som jag ville, menmen… rörde på mig mer än om jag hade suttit hemma framför TVn!

Jag.. klättrade idag. Som vanligt=)
Igår var jag på gymmet utan att gymma. Totalt oinspirerad, för mycket folk, allt vara bra blä. Såna dagar måste man få ha också!
Idag var jag dock på topp!
Började med 20 min crossramp och 5 min rodd, sedan 5 varv av följande:
10 marklyft med 20kg KB
15 armhävningar med handsläpp
20 situps
Avslutade med 15 min promenad i backe och 5 min… den där maskinen som tränar rumpan, haha.
Riktigt härligt! Nu längtar jag till torsdag när jag ska träna igen, tjuhu.
#95 Ja, såna dagar är mänskliga :)
Igår körde jag 35 minuters intervall cardio på fasta + 100 squats och 100 lunges.
Idag blev det,
12 sumo squats, side crunch
25 froggy legs up
25 Straight leg ups
Side leg ups - 25st på varje sida
25 Scissors
25 lunges
25 triceps dips
25 lunges
25 up & down plank
20 straight up abs
25 triceps dips
140 squats
+ 2 innerlår övningar som jag inte vet namnet på.