Träning iFokus

Träning

Etikettutomhusträning
Läst 1099 ggr
[Missya]
0

Ej van joggare

Hur lång tid tar de innan man orkar jogga 2,5 km utan stopp?

Beror väl givetvis på hurdan kondis man har innan osv. Tycker själv jag har ganska ok kondis, men jag har inte sprungit spåret sen högstadiet. Alltså 17 år sen sist. Och då gick man ju mer än vad man sprangTungan ute

Så nu är man lite inne på att prova mig på de bara för att se hur de går. Man kanske orkar mer än vad man tror?!

slarvigt
1

Det tror jag att du gör! Det är min upplevelse i alla fall, men då hade jag också extremt låga förväntningar :P

Du kan alltid prova på C25K. Från soffpotatis till 5 kilometer :D Det går att läsa om lite här och där och det finns också en tråd här om det, som heter 0-30 (och någonting mer)

LaSadie
0

#0 Det beror dels på motivation, jävlar anamma och hur villig man är att presse sig själv. Jag har alltid varit aktiv så kan inte själv uppskatta tiden då den sträckan är något man alltid klarat av. Men om du börjar med att gå-jogga-gå-jogga metoden så ska det nog inte ta allt för lång tid.

kaian
0

anser att på en 10 veckors period ska du klara av det, annars bör du nog se över hur du tränar.