Träningsschema?
Jag har precis skaffat mig ett löpband och tänkte ta tag i träningen. Om jag verkligen skärper mig ordentligt med detta ska jag skaffa ett gymkort till sist. Men just nu vill jag bli av med 5-8 kilo och undrar om det är någon här som använder sig av löpband och har ett träningsschema eller skulle kunna hjälpa mig att göra ett? :)
Jag håller på med C25K. Ett upplägg för att komma igång med löpning. Du kan googla för att se "schemat". Om du är mer van vid löpning så kan du ju hoppa in i en senare vecka. Någonstans där du känner att du utmanas. :)
Det låter bra men är inte ute efter träning flera gånger om dagen för det har jag inte tid till.. Vill mest bara veta om man ska gå 1 timme eller springa en timme..
Nej nej, detta är bara en halvtimme om dagen, tre dagar i veckan. Sedan efter si och så många veckor ska du kunna springa en halvtimme i sträck :)
Jaha, tack! :) Ska testa detta!
Jag förstår dock inte "gå i 90 sekunder till en total tid av 20 minuter" ska man då gå i 90-20 min eller vad?
http://www.c25k.com/c25k_swedish.htm
Där finns ett bra schema. Vecka 1 ska du alltså först gå raskt i 5 minuter. Sedan jogga 60 sek, gå i 90 sek, jogga 60 sek, gå i 90 sek… osv, tills du har kommit upp i 20 minuter. :)
Jaha då fattar jag! Schemat har jag redan skrivit ut så ska börja med det nästa vecka :)
Lycka till! :)