Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 2184 ggr
kallander
0

jogga på morgonen

Jag har testat både att äta lite frukost precis innan, en halvtimme innan och att inte äta någonting alls, men jag orkar knappt springa någonting innan jag blir helt slut i kroppen och yr. Det blir aldrig mer än en kilometer vilket känns helt meningslöst, inte för att jag springer något maraton i vanliga fall, men 4-5 km ändå. Men pga av hur mitt arbetsschema ser ut så skulle jag ändå vilja komma ut på morgonen för att kunna hålla igång bättre.

Så hur gör ni som är hurtiga och springer på morgonen?

LaSadie
0

Sprang aldrig men tog en promenad innan frukost. Det var skönare att springa utan tog det senare på dagen.

HannaM
0

Jag har svårt för att springa på morgonen men dom gånger det fungerat har jag ätit vettig mat på kvällen innan och det har gjort stor skillnad. Jag måste också ha sovit tillräckligt och sedan brukar jag behöva ta något att stoppa i mig. Det kan vara några nötter eller en banan eller så och sedan vänta en liten stund tills det sjunkit undan lite och hjärnan vaknat till. Kan tänka mig att någon typ av proteinshake eller någon energishake kan vara ett alternativ. Ofta ger ju inte flytande saker samma illamående och håll.

kallander
0

Ja man kanske skulle kunna dricka något sådant en stund innan, en smoothie eller så..

Liss
0

På mornarna brukar det bara bli promenader och joggning/intervall senare. Men annars brukar jag ha i mig en proteinshake eller lätt yoghurt med frön innan. Inget tungt. Och som HannaM säger, låta det sjunka en del först.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆