Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 1057 ggr
[Aquelegia]
0

Tips för återhämtning efter träning

Jag har jättesvårt att återhämta mig efter träningar och faller ofta i sömn efter träningspass då kroppen är så slut.

Vad gör ni för att snabbt återhämta er efter styrke/ löppass?

Alla tips mottages, tabletter, mat och dylikt både före och efter som hjälper till att återfå krafterna.

Tappat all muskelstyrka jag lyckades bygga upp nämligen och är nu i "dålig" (jämfört med vad jag kan vara) kondis så vet att det är hård väg tillbaka och detta hindrar mig från att sätta igång. Återhämtningen är ju a och o för en långsiktig träning!

freck
0

Som jag skrev tidigare till någon annan, Maltodextrin är det bästa för snabb återhämtning. Blanda ½ dl i vattenflaskan och sen ½-1dl i din proteindrink efter träningen.

Sedan gäller det med att få bra kvallitet på sin sömn för att orka med. Så ligger du och sover på en Ikeasäng så kan du börja med att kasta ut den genom fönstret och köpa en ordentlig.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

[Aquelegia]
0

#1 Haha IKEa sängen ja huvaligen. Den rykr fortast möjligast när vi flyttar. Fruktansvärd komfort! Det har du allt rätt i att bra sömn är a och o. Tyvärr har jag lidit av sömnsvårigheter sedan barnsben, satsar allt just nu på att få till en bra dygnsrytm och hittills har jag lyckats sova 2 toppennätter vilket är otroligt ovanligt. Träningslusten är redan tillbaka igen så imorgon blir det till att försöka mig på ett lättare gympass för att se hur kroppen reagerar. Tänk vad lite sömn kan göra!

Maltodextrinet verkar ge "en kick" och sådant har jag tyvärr svårt för då jag blir ännu tröttare när verkan har gett med sig. Likadant med kaffe, det kan jag bara dricka på dagar jag inte är aktiv då jag annars går på överenergi och tröttar ut kroppen än mer.

freck
0

Maltodextrin ger ingen kick. utan du får bara snabb energi för att kunna genomföra träningspasset och slippa bli så himla trött efteråt. Du kan ju prova, det är ju inte så dyrt.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare